افشاگری روزنامه ترک درباره تروریست‌پروری اردوغان

افشاگری روزنامه ترک درباره تروریست‌پروری اردوغان
جمعه 22 خرداد 1394 - 13:47

العالم ـ پایگاه روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه ویدئوی اعتراف دو راننده ترک مبنی بر انتقال برخی از تروریستهای داعش از "لواء اسکندرون" به شهر "تل ابیض" در استان رقه سوریه، در اوایل سال گذشته، منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه "سوریا الان" امروز جمعه نوشت که دو راننده ترک به نام "شاهین جونمز" و "اسعد لطفی آر" در این ویدئو تاکید کردند که آنها به دستور دولت ترکیه عمل کردند؛ از این رو خود بی گناه هستند.

آنها در این ویدئو، داستان سفر خود با اتوبوس در تاریخ 9 دسامبر سال گذشته از اردوگاه "اطمه" ویژه  آموزش و گردآوری تروریستهای افراطی، در مقابل روستای "بوکلمز" از توابع شهر "الریحانیه" در لواء اسکندرون تا گذرگاه مرزی "اقجه قلعه" در استان "شانلی اورفه" در مقابل شهر تل ابیض و گذرگاه آن در سوریه را به تفصیل بیان کردند.

این ویدئو یکی از رانندگان را نشان می دهد که در نزدیکی اردوگاه اطمه زبان به اعتراف می گشاید و می گوید که اتوبوس وی 46 فرد مسلح با رفتارهای عجیب و غریب را سوار کرد که از بین آنها یک نفر به زبان ترکی صبحت می کرد. 27 فرد مسلح دیگر با نظارت نیروهای اطلاعاتی وارد اتوبوس دوم شدند؛ نیروهای اطلاعات تا گذرگاه مرزی اقجه قلعه این دو اتوبوس را همراهی کردند.

اردوگاه اطمه اکنون تحت کنترل تروریستهای جبهه النصره است.

بر اساس این ویدئو، راننده دیگر در نقطه عبور از مرزها به سمت سوریه در گذرگاه اقجه قلعه، گفت که آنها شب هنگام از طریق گذرگاه اقجه قلعه وارد خاک سوریه شدند و عناصر مسلح را در منطقه ای که حدود 10 کیلومتر از مرزهای سوریه و ترکیه فاصله داشت؛ پیاده کردند؛ سپس به همراه نیروهای اطلاعاتی ترک به گذرگاه بازگشتند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها