بارزانی زیر بار سوال درباره علت سقوط موصل نرفت!

بارزانی زیر بار سوال درباره علت سقوط موصل نرفت!
جمعه 22 خرداد 1394 - 17:59

العالم - رئیس اقلیم کردستان عراق از پاسخگویی به سوال های پارلمان این کشور در باره دلایل سقوط موصل خودداری کرد.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، مسعود بارزانی روز جمعه با اشاره به عدم شفافیت و صراحت سئوال ها تاکید کرد: کمیته تحقیق پارلمان ویژه سقوط موصل توسط تروریستهای داعش سئوال هایی از رئیس منطقه کردستان پرسیده که پس از بررسی محتوای آن ؛ با ابهام های زیادی مواجه شدیم و اینکه بسیار از موضوع اصلی دور شده بود.

دربیانیه دفتر رئیس اقلیم کردستان عراق که سومریه نیوز آن را منتشر کرد با اشاره به اینکه بیشتر سئوال ها شبهه انگیزو حاوی اتهام بود، آمده است: سوال ها به کلی از دلائل واقعی سقوط موصل دورشده و فاقد صراحت و شفافیت بود از اینرو معتقدیم هیچ ارتباطی به ما ندارد.

بیانیه دفتر بارزانی تاکید کرد : این سئوالها باید از کسانی پرسیده می شد که از همکاری با نیروهای پیشمرگه و مداخله برای مقابله  با داعش  پیش و پس از سقوط موصل جلوگیری کرده بودند و هم چنین باید به فرماندهان نظامی که از موصل فرار کرده و موصل و سلاح های خود را به داعش تسلیم کردند، خطاب می شد.

در ادامه بیانیه آمده است:« چگونگی مدیریت جنگ با داعش در قلمرو کردستان، از موضوع هایی است که فقط به کردستان ارتباط دارد.»

"حاکم الزاملی " رئیس کمیته تحقیق درباره سقوط موصل 23 مه 2015  از تصمیم این کمیته مبنی بر ارسال سئوالاتی برای نوری المالکی نخست وزیر سابق ،اسامه النجیفی رئیس سابق مجلس و مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق درباره دلایل سقوط موصل خبر داد.

روز بیستم خرداد 1393 شهر موصل به دست تروریست های داعش سقوط کرد. حادثه‌ای که به دنبال عقب نشینی سئوال برانگیز نیروهای امنیتی از این استان و پس از خیانت های آثیل النجیفی -استانداری که اخیرا برکنار شد- روی داد.

گروه تروریستی داعش در سالروز اشغال موصل بیش از 130 نفر را در این شهر اعدام کرد که بیشتر آنها نیروهای امنیتی بودند.

پربیننده ترین خبرها