نماینده لبنانی: دروزی‌ها با ارتش سوریه هماهنگ هستند

نماینده لبنانی: دروزی‌ها با ارتش سوریه هماهنگ هستند
شنبه 23 خرداد 1394 - 12:26

رییس حزب دمکرات لبنان گفت ، دروزیان بخشی جدا ناپذیر از سوریه بوده و نمی توان آنان را از رویدادهای این کشور جدا نمود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "طلال ارسلان" گفت: هماهنگی ارتش سوریه ، دفاع ملی و گروه های دروزی برای حفظ "سویداء" در برابر خطر گروه های تروریستی باید تقویت شود.   
ارسلان در گفتگو با شبکه "المیادین" با اشاره به تبلیغات برای مخدوش ساختن موضع دروزیان منطقه "جبل العرب" افزود، هیچیک از گروه های دروزی خواستار خروج از نظام سوریه نیستند. 
طلال با تاکید به اینکه نمی توان به قاتلانمان اطمینان کنیم ، گفت: بخش عمده اهالی درعا اکنون در سویداء هستند و اختلافی با دروزیان ندارند. 
وی با اشاره به رابطه اهالی سویداء و حومه آن با ارتش سوریه، خروج نیروهای ارتش سوریه از سویداء و خارج ساختن سلاح از جبل العرب را تکذیب کرد و افزود: ارتش سوریه و گروه های دروزی در نبرد فرودگاه "ثعله" هماهنگی دارند. 
رییس حزب دمکرات لبنان یاد آور شد ، همچنین با "بشار اسد" رییس جمهور سوریه درباره کشور و جبل العرب هماهنگی وجود دارد و مقاومت نیز همراه آن است.
وی از سران گروه های دروزی خواست به جای سرزنش، با دولت سوریه متحد باشند.
طلال گفت، دروزیان جولان مخالف طرح های تکفیری اسراییلی بوده و نمی توانند به حافظ مرزهای رژیم اسراییل تبدیل شوند، اسراییل می خواهد آنچه را که در گذشته نتوانست انجام دهد، اکنون از طریق گروه های افراطی در سوریه عملی کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها