روسیه:آیاآمریکاجنایات نئونازیهای اوکراینی را می بیند؟

روسیه:آیاآمریکاجنایات نئونازیهای اوکراینی را می بیند؟
شنبه 23 خرداد 1394 - 12:52

در پی اقدام کنگره آمریکا در ممنوع کردن حمایت مالی از گردان تندروی "آزوف" در اوکراین، روسیه از آمریکا خواست، همه گردان های نازی در این کشور را تحریم کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از روسیا الیوم، "الکساندر لوکاشویچ" سخنگوی وزارت خارجه روسیه، با انتشار بیانیه ای، درباره تصمیم کنگره آمریکا برای تحریم حمایت مالی از گردان آزوفِ اوکراین، اعلام کرد: کنگره آمریکا، بیش از یک سال زمان لازم داشت تا متوجه شود که این گردان، از مجموعه ای از نازی هایی تشکیل شده است که به شخصیت های ارتش نازی هیتلر افتخار می کنند و در اراضی اشغالی، مانند جلادان رفتار می کنند.

وی افزود: در هر صورت، تصمیمِ دیرهنگام، بهتر از آن است که در این خصوص تصمیمی گرفته نشود.

سخنگوی وزارت امورخارجه، از آمریکا خواست منطقی باشد و در گام بعدی اعتراف کند کودتایی که سال گذشته علیه حکومت قانونی در کیف اتفاق افتاد و واشنگتن به شدت از آن حمایت کرد، توسط همین نئونازی ها صورت گرفت.

لوکاشویچ تاکید کرد: روشن است که تشکیلات دیگرِ وابسته به گارد ملی اوکراین نمی توانند بهتر از آزوف باشند، این مساله از جنایت هایی که نازی های اوکراینی مرتکب شدند و غیرنظامیانِ شهر اودیسا را زنده زنده سوزاندند آشکار است. آن ها، کماکان به کشتار زنان و کودکان در دونباس ادامه می دهند. اکنون سئوال این است که آمریکا، کی می خواهد این رفتارها را ببند؟

کنگره آمریکا، به پیشنهاد جان کانیرز، گردان آزوف را تحریم کرد تا این گروه تروریست از آموزش های نظامی آمریکا بهره مند نشود.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها