قدردانی وزیر عراقی از فتوای آیت الله سیستانی

قدردانی وزیر عراقی از فتوای آیت الله سیستانی
شنبه 23 خرداد 1394 - 13:45

وزیر آموزش عالی و پژوهش های علمی عراق، از موضع گیری های میهن پرستانۀ آیت الله سیستانی و دلاورمردی های بسیج مردمی در جنگ با داعش تجلیل و قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حسین الشهرستانی" دیروز (جمعه) به مناسبت سالروز صدور فتوای جهاد کفایی توسط آیت الله سیستانی و تاسیس الحشد الشعبی (بسیج مردمی) بیانیه ای صادر کرد.

سایت شبکه السومریه، به نقل از این بیانیه خاطرنشان کرد: موضع گیری مرجعیت دینی و پافشاری بر حفظ وحدت کشور و مقابله با چالش های فوق العاده، عراقی ها را در ترسیم نقشه مقابله با نیروهای شر و تاریکی، توانمند ساخت.

الشهرستانی تاکید کرد: دلاورمردی های بسیج مردمی و پیروزی های آنان در جنگ هایشان در دفاع از سرزمین عراق، ضرورت حمایت مستمر از این نیروها به هر شیوۀ ممکن را یادآور می سازد، زیرا جنگ با داعش باید ادامه یابد تا توطئه های تروریست ها و اهدافشان از بین برود.

وزیر آموزش عالی عراق خاطر نشان کرد: بیداری عراقی ها و اتحادشان در صفی واحد، زیر پرچم وطن، فرصت را از هواداران فتنه گرفت و نگذاشت کسانی که برای عراق خوابی بد دیده اند، به اهداف خود در نابودسازی این تمدن کهن دست یابند.

پیش از این، حیدر العبادی نخست وزیر عراق، فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی را ناجی عراق از توطئه ای سیاه ارزیابی کرد که به متوقف شدن پیشروی داعش منجر شد. زیرا داعش قصد داشت پس از اجرای نقشه خود در عراق، به سمت همه کشورهای منطقه حرکت کند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها