خشم مردم یمن از حمله سعودی ها به آثار باستانی

شنبه 23 خرداد 1394 - 16:51

صنعاء(العالم)- خبرنگار شبکه العالم در یمن اعلام کرد که مردم این کشور از حمله سعودی ها به آثار باستانی و تاریخی یمن مخصوصا در منطقه قدیمی صنعا، بسیار خشمگین هستند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از یمن، مردم یمن علاوه بر رنج و دردی که از تجاوز سعودی ها متحمل می شوند از نابودی آثار تاریخی و باستانی کشور خود در مناطق قدیمی بسیار خشمگین هستند.

این حملات، تمدن، تاریخ یمن و آثار و ابنیه چندین هزارساله را هدف قرار داده و سازمان یونسکو نیز حمله به شهرک قدیمی صنعا را که میراث بشری و اثر باستانی ثبت شده به شمار می رود محکوم کرده و موضع گیری های بین المللی در محکومیت این آثار همچنان ادامه دارد.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد این اولین بار نیست که یک اثر باستانی در یمن هدف حمله قرار می گیرد بلکه آثار سیاحتی مارب و قلعه های باستانی در همه استانهای این کشور مورد تجاوز جنگنده های سعودی قرار گرفته اند که هدف از این اقدام نابودی تاریخ و تمدن یمن است.

بر اساس این گزارش علاوه بر آن در جریان این حملات تاکنون 5 نفر شهید و 8 نفر مجروح شده اند و تعداد زیادی که اغلب از زنان و کودکان هستند، زیر آوار مانده اند.

خبرنگار العالم همچنین گزارش کرد: بحران انسانی در بیمارستانهای سراسر یمن و مخصوصا مناطق ساحلی به دلیل افزایش دمای هوا وجود دارد و کادر بیمارستانها مجروحان را در فضای باز معالجه می کنند.

در گزارش خبرنگار العالم با اشاره به جنجال رسانه ای درباره رسیدن کمک های فراوان از سوی سازمان های بین المللی و داخلی به یمن آمده است: حقیقت این است که هنوز خیلی ها نیاز به کمک های بشردوستانه دارند و بیمارستان های تعز، الحدیده، مارب و صعده با قطع برق روبرو شده اند و مواد و ملزومات پزشکی به آنها نمی رسد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها