گسترش خشونت علیه زنان در عربستان

گسترش خشونت علیه زنان در عربستان
شنبه 23 خرداد 1394 - 21:04

العالم ـ خشونت خانوادگی علیه زنان ودختران در سایه ضعف حمایت های قانونی از این قشر در عربستان سعودی روز به روز گسترش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، در تازه ترین مورد ، یک دختر سعودی دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه لندن و مدیر یک شرکت خصوص در جده، روز گذشته (جمعه) از سوی یکی از برادرانش که با ازدواج وی مخالف بود، هدف گلوله قرار گرفت.

این دختر سعودی که پیشتر به سبب کتک خوردن از دست برادرانش از حمایت و محافظ برخوردار بود، روز گذشته در شرکتی که به عنوان مدیر در آن فعالیت داشت، به دست یکی از برادرانش از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفت؛ برادران این دختر علی رغم موافقت پدر با ازدواج وی، به بهانه هم شأن نبودن داماد از لحاظ نسبی، با ازدواج وی مخالف بودند. 

این حادثه در حالی رخ داد که دو هفته پیش برادران این دختر سعودی سعی کردند وی را در جده بربایند تا او را از شکایتی که علیه آنها مطرح کرده و می بایست حکم نهایی صادر شود، منصرف کنند.

عبدالله  آل طاوی مدیر کل امور اجتماعی و رییس کمیته حمایت در منطقه مکه مکرمه گفت که این حادثه در ساعت 9:30 صبح روز گذشته روی داد؛ جوان، خواهر خود را در هنگام کار در یکی از شرکت های بخش خصوصی غافلگیر کرد و وی را از ناحیه سر هدف گلوله قرار داد؛ پلیس منطقه الشرقیه به تحقیق در این پرونده پرداخته در حالی که جسد این دختر در بیمارستان ملک فهد در جده قرار دارد.

تدابیر پیشگیرانه بخش امور اجتماعی برای حمایت از زنان خشونت دیده عربستان، نتوانست از اقدام این جوان در قتل خواهر خود که در دار الحمایه جده بسر می برد، جلوگیری کند.

آل طاوی خاطرنشان کرده که قربانی 30 ساله بود و چند ماه پیش، پس از آنکه از سوی برادران خود در معرض آزار و اذیت و خشونت قرار گرفت، به دار الحمایه آمد؛ زنان کارشناس امور اجتماعی در دار الحمایه وضعیت وی را بررسی کرده و وی را آرام می کردند. 

وی افزود: بنا به خواسته این دختر شغلی مناسب برای وی یافتیم و در یکی از شرکت های بخش خصوصی در جده به عنوان مدیر مشغول به کار شد؛ این دختر دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه لندن بود و آمال و آرزوهای بزرگی در سر داشت.

مدیر بخش امور اجتماعی در مکه مکرمه خاطرنشان کرد که این دختر در دورانی که در دار الحمایه بسر می برد، از روحیه ای بالا و اخلاقی پسندیده در برخورد با تمام کارکنان و دوستان خود برخوردار بود و بخش امور قانونی در دار الحمایه شکایتی از جانب وی در دادگاه جده علیه برادرانش که با ازدواج وی مخالفت کرده بودند، مطرح کرد و در انتظار صدور حکم بود.

آل طاوی توضیح داد که قربانی دو هفته پیش هنگام حرکت به سمت محل کار خود به همراه تیم محافظی که هر روز وی را همراهی می کرد، در معرض حمله برادرانشد قرار گرفت که به کمک محافظان و با همکاری شهروندان نجات پیدا کرد و در مرکز پلیس نیز صورت جلسه ای علیه برادران وی تهیه شد.

وی از کشته شدن دختری که خواهان حق مشروع خود در ازدواج بود، ابراز شگفتی کرد و افزود: ما به حمایت از زنان خشونت دیده ادامه می دهیم و از هرگونه خشونت علیه زنان مطلقه و زنانی که از ازدواج منع می شوند و یا در معرض خشونت قرار می گیرند، ممانعت می کنیم.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها