دبیرکل اهل حق: داعش ابزار غربی‌ها است

دبیرکل اهل حق: داعش ابزار غربی‌ها است
يکشنبه 24 خرداد 1394 - 22:53

دبیرکل "عصائب اهل حق" عراق با هشدار درباره توطئه تجزیه این کشور و دیگر کشورهای منطقه گفت، داعش ابزار دست سرویس های اطلاعاتی غربی برای تحقق این توطئه و تشکیل خاورمیانه جدید براساس خواسته غرب است.

"قیس الخزعلی" روز یکشنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری العالم گفت: نیروهای عراقی پیروزی های متوالی به دست می آورند ولی تنها مساله تأسف بار سقوط شهر رمادی است که این امر نیز ریشه در بی مدیریتی سیاسی و فشارهای غربی دارد .
الخزعلی گفت: سنی ها و شیعیان عراق دوشادوش همدیگر با تروریست ها می جنگند و به همدیگر اطمینان و اعتماد داند و هر دو مقابل یک دشمن ایستاده‌اند و توطئه فتنه مذهبی نقش بر آب شده است.
*  داعش ابزار دست سرویس های اطلاعاتی خارجی
دبیرکل عصائب اهل حق افزود : داعش ابزار دست سرویس های اطلاعاتی کشورهای غربی برای ایجاد فتنه مذهبی و تجزیه عراق و دیگر کشورهای منطقه و تشکیل خاورمیانه جدید براساس خواسته طرف های غربی است .
الخزعلی خاطرنشان کرد: شیعه و سنی کنار همدیگر در استان صلاح الدین با داعش جنگیدند و پیروزهایی به دست آوردند و آمریکا هم اکنون از همکاری نیروهای بسیج مردمی و عشایر استان الانبار باهمدیگر نگران است که این نگرانی بیانگر خنثی شدن توطئه فتنه مذهبی و قومیتی است .
*  پیوستن عشایر به بسیج مردمی
الخزعلی اظهار داشت: رسانه‌های معلوم الحال به فریب عشایر استان الانبار می پرداختند و نیروهای بسیج مردمی را گروهی شبه نظامی و متعصب جلوه می دادند و به عشایر درباره همکاری با این نیروهای مردمی هشدار می دادند ولی عشایر مدتی بعد با واقعیت ها آشنا شدند و پی بردند که گردانندگان رسانه های معلوم الحال در سقوط شهر الرمادی و آلام صدها خانوار دست دارند. 
*  سرقت پیروزی های بسیج مردمی
الخزعلی خاطرنشان کرد: دولت عراق فهمید که ارتش این کشور تا زمانی که اینگونه اداره می شود ، نمی تواند کارساز باشد و نقشی عمده در آزادسازی مناطق اشغالی ایفا کند.
وی افزود: فرمانده کل نیروهای مسلح گزارش های ناقض و غیرواقعی درباره عملکرد افسران خود دریافت می کرد و پیروزی های نیروهای بسیج مردمی نیز به دیگران نسبت داده می شد و به عبارت دیگر اکثر پیروزی های بسیج مردمی به فرماندهان نسبت داده می شود .
*  اذعان غرب به کارآیی بسیج مردمی عراق
الخزعلی تأکید کرد: ساکنین استان الانبار از بسیج مردمی خواستند که آنها را از دست داعش نجات دهد و کشورهای غربی پس از اینکه دیدند نیروهای بسیج مردمی اوضاع را دگرگون کردند و معادلات را به هم ریختند، به کارآیی این نیروهای مردمی اذعان کردند.
الخزعلی گفت: مسؤولان سیاسی و نظامی آمریکا چاره ای در برابر خود بجز تغییر اظهارات ندیدند زیرا می دیدند که تعداد قابل توجهی از افراد عشایر استان الانبار به نیروهای بسیج مردمی پیوستند.
* چهار هزار نفر از نیروهای بسیج مردمی از اهالی الانبار هستند
شیخ قیس الخزعلی افزود: شمار داوطلبان استان های مرکز و جنوب عراق در میان نیروهای بسیج مردمی 80 هزار نفر و شمار داوطلبان استان های صلاح الدین، نینوی و الانبار به 20 هزار نفر رسیده است و از این تعداد، حداقل چهار هزار نفر از اهالی استان الانبار و از عشایر مشهور جغفیه، آلوسیه، بونمر، بوفهد، علوان و غیره هستند.
دبیرکل عصائب اهل حق، از پدیده سهم خواهی فرقه ای از طریق واگذاری بخش هایی از بسیج مردمی به برخی از عشایر به ویژه در استان نینوی انتقاد کرد و گفت: با کمال تأسف به صراحت اعلام می کنم که سهم خواهی سیاسی تا حدی در بسیج مردمی وجود دارد و در صورتی که این سهم خواهی ها وجود نداشت، نیرو و تأثیر آن بسیار بیشتر از وضعیت کنونی می بود.
* العبادی به غرب و به ویژه آمریکا حسن ظن داشت
الخزعلی خاطرنشان کرد: عراق هنوز به مرحله ثبات نظام نرسیده است. به این معنی که فردی به قدرت برسد و پروژه ها و برنامه های مقام قبل از خودش را تکمیل نماید. برای نمونه حیدر العبادی، نخست وزیر عراق کار خود را از صفر شروع کرد و تجربیات نوری مالکی به وی منتقل نشد و وی از آن استفاده ننمود.
رهبر تشکیلات مردمی "عصائب اهل حق" تصریح کرد: حیدر العبادی کار خود را با خوش بینی نسبت به غرب به طور کلی و به ویژه نسبت به امریکا آغاز کرد. اما اهداف و برنامه های غربی ها در زمینه دخالتشان در امور عراق تحت عنوان ائتلاف بین المللی برای دولت عراق آشکار شده و دولت مسیر خود را تصحیح نموده است. دلیل این امر نیز، سفر العبادی به روسیه با هدف خرید سلاح از آن کشور بود و این سفر، اقدام صحیحی بود که چنانچه پروژه امریکا با هدف مسلح کردن کردها و اهل سنت عراق به عنوان مقدمه ای برای جداسازی آنها از عراق به عنوان دو کشور مستقل، مطرح نمی شد، احتمالا این اقدام هرگز انجام نمی شد.
الخزعلی تأکید کرد: ما از دولت عراق می خواهیم تا نسبت به برنامه ها و اهداف غربی ها و امریکایی ها، حسن ظن نداشته باشد و به دیدگاه و اراده ملی و شهروندانش برای دستیابی به اهدافش و رسیدن به تعالی و شکوفایی تکیه نماید و در درجه اول برای بالا بردن آمادگی و توان نیروهای عراقی و تحقق خودکفایی تلاش کند.
* فرماندهی عملیات واحد در بسیج مردمی
الخزعلی در بخش دیگری از این گفتگو خاطرنشان کرد: نیروهای الحشد الشعبی دارای اتاق عملیات و اطلاعات و هماهنگی واحد و مشترکی هستند و به طور رسمی نیز وابسته به دفتر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق و از نظر دینی نیز وابسته به فتوای مرجعیت دینی هستند.
رئیس گروه مردمی عصائب اهل الحق افزود: فرماندهی عملیات یکپارچه ای عملا وجود دارد و یگان های مردمی براساس تجربیات و نیروهایشان اقدام به تقسیم نقش و مشارکت در تأمین امنیت می نمایند.
* دلیل سقوط پالایشگاه بیجی
وی در پاسخ به سؤالی درباره پالایشگاه بیجی گفت: الحشد الشعبی تاکنون در هیچ کدام از درگیری هایش شکست نخورده است. ولی ما هیچ گونه مسئولیتی درباره جنگ هایی که نهادهای نظامی بدون شرکت نیروهای الحشد الشعبی، آغاز می کنند نداریم.
الخزعلی تصریح کرد: ماهها قبل از آغاز بحران داعش، حدود 150 تا 180 نیروی عصائب اهل الحق به همراه حدود 120 نیروی لشکر طلایی ارتش در بیجی حضور داشتند و حتی یک عنصر داعش جرأت نزدیک شدن به این منطقه را نداشت و تا زمانی که این ائتلاف وجود داشت گروهک مذکور حتی نتوانست یک متر نیز در منطقه پالایشگاه نفوذ کند. اما شرایط و تصمیم گیری های نامناسب و مدیریت ضعیف در زمینه امنیتی باعث شد این بخش از پالایشگاه بیجی به دست تروریست ها بیفتد و آنها راه را قطع نمایند.

پربیننده ترین خبرها