ثبت 5 مورد جدید ابتلا به کرونا در عربستان

ثبت 5 مورد جدید ابتلا به کرونا در عربستان
دوشنبه 25 خرداد 1394 - 21:33

العالم ـ وزارت بهداشت عربستان از ثبت 5 مورد ابتلا به ویروس کرونا در طول هفته گذشته در مناطق الهفوف و تربه از تاریخ 7 تا 13 ژوئن جاری (17 تا 23 خرداد) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت بهداشت عربستان در بیانیه هفتگی خود تاکید کرد که روند آماده سازی ها باید همانند سابق باقی بماند و تلاشهای لازم با همکاری با تمام طرفها و در راس آنها افراد جامعه و کارکنان بهداشت برای مقابله با این بیماری همچنان ادامه داشته باشد.

در این بیانیه آمده است که تاکنون 879 مورد از ابتلا به ویروس کرونا در آزمایشگاه های وزارت بهداشت مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته است.

شمار موارد مراجعه ستادهای رسیدگیِ فوری به درمانگاه ها و بیمارستان ها، جهت مقابله با گسترش بیماری های واگیردار به شش مورد رسید. شمار مواردی که به سبب تماس یا همنشینی با شترها به موسسه های بهداشت و درمان عمومی مراجعه کرده اند و دچار شدنِ آن ها به کرونا محرز شده است، به 5 مورد رسیده است و تعداد کسانی که با این افراد در خانه در ارتباط هستند، 57 مورد شمارش شده است. 

بنا بر بیانیه وزارت بهداشت، از مجموع 1031 مورد ابتلا به ویروس کرونا، تاکنون 567 نفر درمان شده اند. در همین حال مرکز کنترل و نظارت در وزارت بهداشت عربستان بر ادامه دادن به تلاشهای خود برای اطمینان از عمل کردن مراکز بهداشت دولتی و خصوصی به تدابیر مقابله با ویروس و نیز بر هماهنگی با بخش های دولتی ذیربط و سازمان های بهداشت بین المللی از جمله سازمان جهانی بهداشت و مراکز کارشناسی به منظور پیگیری تمام تحولات درخصوص ویروس کرونا تاکید کرد.

گفتنی است که وزارت بهداشت سعودی به تلاشها و هماهنگی های لازم با وزارت کشاورزی این کشور به منظور اطلاع رسانی های لازم درخصوص ویروس کرونا در اماکن نگهداری شتران و نیز مالکان و مربیان شترها برای احتیاط و اتخاذ تدابیر پیشگیری های لازم در زمان تماس و برخورد با شتران ادامه می دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها