پرواز کم‌ارتفاع جنگنده روسی برفراز ناوهای ناتو

پرواز کم‌ارتفاع جنگنده روسی برفراز ناوهای ناتو
دوشنبه 25 خرداد 1394 - 21:43

پرواز یک جنگنده روسی در ارتفاع پایین بر فراز کشتی‌های جنگی ناتو، نگرانی برخی مقامات این کشورها را برانگیخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع نظامی به شبکه سی.ان.ان آمریکا خبر داد که یک جنگندۀ روسی در آب‌های دریای بالتیک بر فراز 4 کشتی ناتو، در ارتفاع پایین پرواز کرد و تا مدتی در ارتفاع 152 متری یکی از کشتی ها به پرواز ادامه داد.

وی افزود: در این ماجرا که در تاریخ 11 ژوئن (21 خرداد) اتفاق افتاد، علاوه بر ناوشکن آمریکایی "جیسون دانهام"، سه کشتی جنگی متعلق به فرانسه، انگلیس و آلمان نیز در محل حضور داشتند.

به گفتۀ این منبع نظامی، با توجه به این که مسافت و مدت پرواز این جنگنده بر فراز کشتی ها بیش از حد معمول بود، این مساله موجبات ناخرسندی سرنشینان کشتی ها را فراهم کرد.

به نظر می رسد که این اقدام جنگندۀ روسی، جهت جلوگیری از نزدیک شدنِ کشتی های ناتو به مرزهای دریایی روسیه صورت می گیرد.

پیش از این نیز شبکه سی.ان.ان، اعلام کرده بود که یک جنگندۀ روسی، در تاریخ 30 می، در مسافتِ 3 متری از هواپیمای شناسایی آمریکایی بر فراز دریای سیاه به پرواز در آمد، تا جایی که هواپیمایی آمریکایی مجبور به ترک منطقه شد.

جنگنده های روسی در همان روز، یک ناوشکن آمریکایی را هم به ترک آب های سرزمینی روسیه در دریای سیاه واداشته بود.

علاوه بر آن، "ماری هارف" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ماه آوریل گذشته اعلام کرده بود که جنگنده های سوخو-27 روسی در تاریخ 7 آوریل، به صورتی خطرناک در فاصله شش متری هواپیمای شناسایی آر.سی135یو آمریکایی بر فراز دریای سیاه پرواز کردند.

"ایگور کوناشنکوف" سخنگوی وزارت دفاع روسیه، در آن زمان، علت این برخورد را نزدیک شدن هواپیمای آمریکایی به مرزهای روسیه اعلام و تاکید کرد: هواپیمای تجسسی آر.سی135یوی آمریکا در حال پرواز به سمت مرزهای روسیه بود، بی آن که مشخصات خود را مخابره کند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها