مسیحیان عراق در صفوف پیشمرگه ها می جنگند

مسیحیان عراق در صفوف پیشمرگه ها می جنگند
سه شنبه 26 خرداد 1394 - 10:22

العالم - یک مقام نظامی کرد از پایان دوره نظامی افزون بر 900 داوطلب مسیحی برای پیوستن به نیروهای پیشمرگه خبر داد

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم " خلیل سیری" مسئول اطلاع رسانی مرکز آموزش داوطلبان وابسته به نیروهای زیروانی پیشمرگه اعلام کرد: داوطلبان ، در منطقه سهل نینوا ماموریت خود را پشت سر خواهند گذاشت.

سومریه نیوز به نقل از سیری افزود: 914 داوطلب مسیحی منطقه سهل نینوا دوره نظامی دو ماهه خود را در مرکز آموزش نیروهای زیروانی منطقه بیشخابور واقع در غرب دهوک به پایان رسانده اند.

وی با اشاره به اینکه داوطلبان درس های تئوری درخصوص قوانین بین الملل و استانداردهای حقوق بشر را سپری کرده اند ، خاطرنشان کرد : مسیحیان داوطلب ، استفاده از سلاح های سبک و متوسط ، جنگ شهری و مبارزه علیه گروههای تروریستی را آموزش دیدند.

وی بیان کرد:انتظار می رود دوره جدیدی برای داوطلبان مسیحی طی روزهای آتی برگزار شود.

مرکز آموزش بیشخابور وابسته به نیروهای زیروانی پیشمرگه  اولین دوره فارغ التحصیلی داوطلبان مسیحی قومیتهای کلدانی ،سریانی و آشوری را در آوریل گذشته به پایان رساند.

مسئولان اقلیم کردستان عراق به دنبال تسلط داعش بربخش هایی از این مناطق از مسیحیان خواسته اند که زادگاه خود را ترک نکنند.

رئیس اقلیم کردستان عراق پیش از این به مسیحیان اطمینان داده است که هرگز اجازه‌ نخواهند داد بار دیگر زندگی مسیحیان عراق و اقلیم کردستان در معرض تهدید قرار بگیرد و اقلیم کردستان را مأمن تمامی اقوام و آئین‌ها توصیف کرد.

داعش از زمان اشغال شهر موصل در اواخر خرداد سال گذشته، بسیاری از مساجد تاریخی و از جمله مسجد حضرت یونس و مسجد حضرت سیث، کلیساها، گورستان ها و چندین موزه و مناطق باستانی را ویران کرد و در این مدت شمار زیادی از مردم را به قتل رسانده و احکام بسیار سختگیرانه ای در مناطق تحت کنترل خود به اجرا می گذارد.

آمار مسیحیان عراق نزدیک به 400 هزار نفر اعلام شده است.

پربیننده ترین خبرها