پیوستن دوازده عضو یک خانواده انگلیسی به داعش

پیوستن دوازده عضو یک خانواده انگلیسی به داعش
سه شنبه 26 خرداد 1394 - 11:57

العالم - سه خواهر انگلیسی که برای عمره به عربستان سعودی رفته بودند ، با فرزندان خود و بدون اطلاع شوهران شان برای همکاری با تروریست ها به سوریه منتقل شدند .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فرانس پرس امروز سه شنبه به نقل از " بلال خان " وکیل شوهران این سه خواهر انگلیسی گزارش کرد: خدیجه 30 ساله ، زهرا 33 ساله و صغری 34 ساله که هر سه خواهر هستند، روز 28 مه 2015 ( هفتم خرداد94 ) با 9 فرزند خود که کوچکترین آنها 3 ساله است، برای زیارت اماکن مقدس به عربستان رفتند و باید روز 11 ژوئن به منازل خود در شهر برادفورد در شمال انگلیس برمی گشتند ولی هنوز خبری از آنها نیست.

بلال خان گفت: این سه خواهر به همراه فرزندان خود روز 9 ژوئن( 19 خرداد) با هواپیما از شهر مدینه درعربستان به استانبول در ترکیه سفر کردند و ما معتقدیم که این زنان به سوریه رفته اند.

وی افزود: شوهران این زنان نگران فرزندان خود هستند.

وکیل شوهران خواهران انگیسی اعلام کرد: یکی از خویشاوندان این سه خواهر در سوریه با یکی از گروه های مسلح افراطی (ترویست) همکاری می کند.

" روس فاستر " نایب رئیس پلیس شهر وست یورکشایر اعلام می کند که 12 نفر در این شهر ناپدید شده اند که عملیات جستجوی آنها همچنان ادامه دارد. 

وزارت امور خارجه انگلیس نیز اعلام می کند که این وزارتخانه برای یافتن ناپدیدشدگان با پلیس وست یورکشایر و مقامات ترکیه در تماس است . 

نیروهای امنیتی ترکیه آوریل 2015 به درخواست دولت انگلیس یک خانواده انگلیسی را پیش از پیوستن به تروریست های فعال در سوریه بازداشت کردند که در میان آنها 4 کودک بودند . 

مطابق برخی آمارها حداقل هزار و 600 شهروند انگلیس تاکنون به داعش پیوسته اند.

نشریه ساندی اکسپرس انگلیس اخیرا درگزارشی به نقل از کارشناسان اطلاعاتی نوشت: آنچه مقام های پلیس انگلیس ادعا می کنند 'تعداد انگلیسی هایی که به داعش پیوسته اند بیشتر از 700 نفر نیست' واقعی نبوده و به این دلیل است که مردم وحشت نکنند.

ساندی اکسپرس با بیان اینکه 'دست کم یک هزار و 600 انگلیسی به گروه داعش پیوسته اند' اضافه کرد: این جای نگرانی است که در حدود 500 نفر، از این افراد به انگلیس بازگشته اند و لذا بیم توطئه تروریستی درخاک این کشور وجود دارد.

با این حال این روزنامه انگلیسی، رقم یکهزار و 600 نفر را نیز به نقل از مقامات امنیتی انگلیس 'ملاحظه کارانه' توصیف کرد و اظهار نمود: رقم حقیقی، بسیار بیشتر از اینهاست.

ساندی اکسپرس افزود: به گفته یک مقام اطلاعاتی انگلیس، هر هفته، دست کم پنج نفر انگلیس را ترک می کنند و برای پیوستن به گروه های افراطی و تروریستی به عراق و سوریه می روند و اینها به غیر از مواردی است که نمی توانیم شمارش کنیم.

این روزنامه به نقل از مقام یاد شده افزود: با این حال، پلیس (انگلیس) نمی خواهد به گونه ای دیده شود که توان مقابله با این مساله را ندارد.

براساس گزارش های رسمی از جمله گزارش های پلیس اسکاتلند یارد، بیش از 600 انگلیسی که در میان آنها دهها دختر به چشم می خورد، به گروه داعش و سایر گروه های افراطی در سوریه وعراق پیوسته اند و درهمین حال نیمی از آنها تاکنون به کشورشان بازگشته اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها