رام کنندۀ شیر در مصر، گوشت الاغ می فروخت

رام کنندۀ شیر در مصر، گوشت الاغ می فروخت
سه شنبه 26 خرداد 1394 - 13:06

العالم -شناسایی یک دادمداری در استان الفیوم مصر که برای استفاده از گوشتِ الاغ، آن ها را پرورش می داد، نگرانی مردم مصر از توزیع این گوشت ها را سبب شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دادستانی مصر"انوسه مدحت" صاحب این دامداری را که به شغل رام کنندگی شیر در سیرک اشتغال دارد، فراخواند تا درباره این ماجرا از او بازجویی کند.

انوسه مدحت، ادعا کرد که این الاغ ها را برای ذبح و خوراندنِ گوشتِ آن ها به شیرها پرورش می دهد و دادستانی، بر پایه اطلاعاتِ نادرست، وی را فراخوانده است.

از سوی دیگر دکتر احمد شفیق رئیس اداره مرکزی بهداشت عمومی و کشتارگاه ها، خاطر نشان کرد که پلمپ کردن این دامداری، بر اساس اطلاعاتِ دریافت شده و با همکاری مراجع ذیربط در سازمان بازرسی و پلیس الفیوم صورت گرفت و متهمان به مرکز بازجویی تحویل داده شدند.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری "سی.ان.ان.بالعربیه" تاکید کرد که هنوز آمار دقیقی از لاشه های کشف شده موجود نیست، اما آمار اولیه، حاکی از وجود 300 لاشۀ الاغ است. 

دکتر شفیق با اطمینان بخشیدن به شهروندان درباره بعید بودنِ احتمالِ رسیدنِ گوشت الاغ های این دامداری به مصرف کنندگان گوشت، گفت: صاحبان این دامداری تاکید کرده اند که این گوشت ها برای ارسال به سیرک آماده شده بود، زیرا شیرها از گوشتِ تازه تغذیه می کنند. اما موضوع این است که آن ها معمولا برای این کار یک یا دو الاغ می خرند و وجود این تعداد زیاد از لاشه ها، شک برانگیز است.

پیش از این، یک روزنامه مصری، در روز سه شنبه گزارش  کرده بود که سازمان بازرسی غذایی و اداره دامپزشکی الفیوم یک دامداری را در مرکز طامیه در الفیوم شناسایی و پلمپ کرده است. این دامداری، گوشت الاغ را به جای گوشت گاو به مصرف کنندگان فروخته بود. هنگام بستن این دامداری، در آن هزار و 500 رأس الاغ زنده و حدود 30 لاشۀ الاغ یافت شد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها