بشار اسد: سکوت، تروریست‌ها را تشویق می‌کند

بشار اسد: سکوت، تروریست‌ها را تشویق می‌کند
سه شنبه 26 خرداد 1394 - 17:10

رئیس جمهور سوریه اعلام کرد که سکوت در قبال فعالیت‌های تروریست‌ها باعث تشویق و گستاخ تر شدن آنها در ارتکاب جرایم و جنایات می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "بشار اسد" روز سه شنبه در دیدار "استفان دی میستورا" فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه و هیأت همراه وی گفت: سکوت در قبال فعالیت های تروریست ها باعث تشویق آنها در ارتکاب جنایات فجیع خود می شود، و همه جهانیان باید تروریست ها را خطری برای امنیت خود تلقی کنند.

بشار اسد با تأکید بر ضرورت مقابله و مخالفت با همه طرفهایی که به هر نحو به ویژه مالی و تسلیحاتی به حمایت از تروریست ها می پردازند، خاطرنشان کرد: کشورها باید با طرفهایی که قطعنامه های مبارزه با تروریسم را نادیده می گیرند  برخورد کنند. 
تروریست ها دیروز تعدادی از شهروندان بیگناه را که در بین آنها تعدادی کودک بودند ، در شهر حلب سوریه قتل عام کردند .

دی میستورا نیز در این دیدار گفت که هدف از سفر به دمشق مطلع کردن بشار اسد از نتایج مذاکراتش با طرف های سوری در ژنو است و اواخر ژوئیه گزارش خود را درباره اوضاع سوریه به شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد کرد .
خبرگزاری رسمی سوریه خاطرنشان کرد، بشار اسد و دی میستورا به مذاکرات خود برای یافتن راه حلی مسالمت آمیز برای بحران سوریه ادامه خواهند داد.
بشار اسد روز 11 فوریه 2015 نیز در دیدار میستورا گفته بود که از هر طرحی برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه حمایت می کند و جامعه جهانی باید حامیان تروریسم را برای اجرای قطعنامه های 2170 و 2178 شورای امنیت درباره توقف حمایت مالی از تروریست ها و هر نوع حمایت دیگر زیر فشار بگذارد.

 

پربیننده ترین خبرها