امیرعبداللهیان: محاصره یمنی‌ها در آستانه رمضان پایان یابد

امیرعبداللهیان: محاصره یمنی‌ها در آستانه رمضان پایان یابد
سه شنبه 26 خرداد 1394 - 17:57

معاون وزیر خارجه کشورمان در نشست سازمان کنفرانس اسلامی بر ضرورت پایان دادن به محاصره مردم یمن بویژه در آستانه ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حسین امیرعبداللهیان" در نشست سازمان کنفرانس اسلامی شرکت کرد، اما در هنگام سخنرانی هادی منصور رییس جمهور مستعفی یمن در جلسه حضور نداشت.
وی در سخنرانی خود بر وحدت و تمامیت ارضی یمن تاکید و از تداوم انهدام زیرساخت های یمن شدیدا انتقاد کرد.
معاون وزیر خارجه با تبیین طرح  سیاسی ٤ ماده‌ای ارائه شده از سوی وزیر خارجه کشورمان، از اتخاذ رویکرد نظامی علیه یمن انتقاد و بر ضرورت فوری توقف حملات علیه مردم بی دفاع یمن و بر پایان دادن به محاصره انسانی این کشور بویژه در آستانه ماه مبارک رمضان تاکید کرد.
نماینده کشورمان در نشست جده با تشریح اقدامات ایران برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به همه نقاط یمن، حمایت ایران از گفتکوهای یمنی-یمنی در ژنو را مورد تاکید قرار داد و تلاش های دبیرکل سازمان ملل و نقش نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن را در این گفتگوها مورد توجه قرار داد.
امیرعبداللهیان از کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی خواست که به وظایف انسانی و اسلامی خود در قبال مردم یمن عمل نمایند.
وی افزود: توسل به روش نظامی در قبال بحران داخلی سیاسی در یمن خطاست و نتیجه‌ای جز افزایش افراط گرایی و تروریسم و به مخاطره انداختن امنیت منطقه مشترک ما نخواهد داشت.
علاوه بر هادی منصور ، ایاد مدنی دبیرکل سازمان همکاری های اسلامی ، وزرای خارجه عربستان ، کویت ، مصر ، ترکیه ، افغانستان و... نیز در این نشست دیدگاههای خود را مطرح کردند.

پربیننده ترین خبرها