پیام شیخ سلمان از داخل زندان برای ادامه اعتراضات

پیام شیخ سلمان از داخل زندان برای ادامه اعتراضات
چهارشنبه 27 خرداد 1394 - 12:09

دبیر کل جمعیت وفاق بحرین با ارسال پیامی از داخل زندان، خواهان ادامه جنبش های آعتراضی مسالمت آمیز مردم علیه حکومت آل خلیفه شد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ علی سلمان با ارسال پیامی از زندان برای مردم بحرین بار دیگر بر تلاش برای رسیدن به سلطنتی مشروطه مبتنی بر عدالت، اجرای قوانین بین المللی، برگزاری انتخابات، به رسمیت شناختن چند حزبی و خودداری از تبعید شهروندان تاکید کرد.

دستگاه قضایی بحرین روز سه شنبه(26 خرداد ماه 1394) حکم چهار سال زندان را برای شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت اسلامی وفاق ملی این کشور صادر کرد.

گفتنی است پس از صدور حکم قضایی برای دبیرکل جمعیت وفاق به اتهام تشویق مردم برای اقدامات خشونت آمیز، شیخ حسین الدیهی معاون شیخ سلمان، پیامی را که وی از زندان ارسال کرده بود، قرائت کرد و بر ادامه روش اعتراضی مسالمت آمیز وی که همانند شیوه های اعتراضی گاندی، لوتر کینگ و ماندلاست، تاکید کرد.
«نلسون ماندلا»، «مهاتما گاندی» و «مارتین لوترکینگ» سه آزادی خواه بزرگ جهان هستند که برای رسیدن به اهداف مبارزات آزادی خواهانه خود، زندان ها و مشقت های بسیاری را متحمل شدند.

دبیرخانه جمعیت وفاق بحرین نیز در اولین واکنش به صدور حکم زندان شیخ سلمان، هرحکم غیر از بی گناهی وی را ناروا اعلام کرد.
دبیر خانه جمعیت وفاق حکم حبس شیخ سلمان را ناعادلانه، باطل و غیر منطقی دانست و خواهان تشکیل کمیته بین المللی حقیقت یاب در این زمینه شد.
همچنین سازمان عفو بین الملل نسبت به حکم زندان شیخ سلمان واکنش نشان داد و آن را شوکه کننده خواند.
از سوی دیگر وکیل شیخ سلمان این محاکمه را در تضاد با اقدامات سیاسی مسالمت آمیز دانست و گفت: گام بعدی ما درخواست تجدید نظر در حکم خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها