پاسخ موشکی یمنیها به تجاوز نظامیان سعودی

پاسخ موشکی یمنیها به تجاوز نظامیان سعودی
چهارشنبه 27 خرداد 1394 - 15:01

منابع نظامی یمنی با اشاره به ادامه بمباران این کشور توسط عربستان سعودی، از پاسخ موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن به چند پایگاه نظامی سعودی در مناطق جیزان و عسیر خبر دادند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از "سبأ نت" منابع نظامی یمنی اعلام کردند که ارتش و کمیته های مردمی یمن در پاسخ به تجاوزگری های عربستان سعودی، با چند فروند موشک مراکز نظامی آنان را در دو منطقه عسیر و جیزان هدف قرار داده اند.

حمله به اردوگاه نظامی سعودی با 40 موشک

این منابع با اشاره به این که ارتش و کمیته های مردمی یمن توانسته اند چهار خودروی نظامی سعودی ها را در مرکز نظامی المخروق در شهر نجران منهدم کنند، خاطرنشان کردند که ارتش و کمیته های مردمی یمن اردوگاه نظامیان سعودی عمیش در ظهران واقع در استان عسیر را با 40 موشک هدف قرار داده اند.

منابع یمنی تصریح کردند که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی چند مرکز نظامی سعودی را در جیزان با موشک های "نجم الثاقب" ساخت کارشناسان یمنی، هدف قرار دادند که در نتیجه آن خسارتهای قابل توجهی به پایگاه نظامی سعودی الردیف وارد شد.

این منابع تاکید کردند که ارتش و کمیته های مردمی چند خودروی نظامی سعودی ها  را در عملیات بازپس گیری پایگاه نظامی التویلق منهدم کردند.

از سوی دیگر سید عبدالملک حوثی رهبر جنبش انصارالله یمن روز گذشته با اشاره به کارشکنی ها در مسیر نشست ژنو، تاکید کرد که ملت یمن با جنگ ددمنشانه ائتلاف سعودی، آمریکایی و صهیونیستی مواجه است.

وی با بیان این که پایداری ملت یمن مانع اشغال و تجزیه این کشور شد، ریاض، واشنگتن و تل آویو را منشا شرارت در جهان دانست و خاطرنشان کرد که برخی طرف ها از ملت یمن می خواهند کشور را تقدیم القاعده کنند.
الحوثی ضمن درخواست از سازمان ملل متحد برای اتخاذ موضع بی طرفانه در قبال مساله یمن، درباره تبدیل شدن این نهاد بین المللی به ابزاری برای جلوگیری از تحقق راه حل سیاسی برای بحران یمن، هشدار داد.

پربیننده ترین خبرها