دو هزار تروریست روس در سوریه و عراق

دو هزار تروریست روس در سوریه و عراق
چهارشنبه 27 خرداد 1394 - 22:22

مدیر مرکز مبارزه با تروریسم در گروه کشورهای مستقل تاکید کرد که حدود دو هزار تبعه روسیه در کنار عناصر داعش در عراق و سوریه می‌جنگند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "اندره نوفیکوف" درمصاحبه با خبرگزاری اینترفاکس روسیه گفت که طبق آمارهای سرویس های اطلاعاتی روسیه، حدود دو هزار شهروند روس در کنار عناصر داعش درعراق و سوریه می جنگند و این درحالیست که کارشناسان، تعداد روس ها در صفوف عناصر داعش در این کشورها را 5 هزار نفر برآورد کرده اند.

این مسئول روس درباره بازگشت این تروریست ها به کشورهایشان و خطرناک بودن این وضعیت برای کشورهای گروه مستقل ( شامل کشورهای سابق اتحاد جماهیر شوروی) هشدار داد.

" الكساندر بورتنيفوك " رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) اوایل ژوئن (اواسط خرداد) شمار شهروندان روس را که در عراق می جنگند، حدود 1700 نفر تخمین زده بود.

وی درباره گسترش نفوذ داعش و تاثیر آن در روسیه ابراز نگرانی کرده و همکاری بیشتر با واشنگتن و غربی ها را در مبارزه با داعش خواستار شده بود.

درهفته های اخیر تعدادی از جوانان روس برای پیوستن به گروه تروریستی داعش به سوریه رفته اند و دانشگاه مسکو به تازگی از ناپدید شدن یک دختر دانشجو که گفته شده تصمیم داشته از ترکیه به سوریه برود، خبر داد.

سخنگوی دانشگاه مسکو به خبرگزاری ریا نووستی روسیه گفت که مریم اسماعیلوف دانشجوی رشته مدیریت کارو بازاریابی این دانشگاه با هواپیما از مسکو به ترکیه رفت تا در آن جا به همراه دانشجوی دیگری از این دانشگاه به سوریه بروند.

بيسكوف سخنگوی ولادیمیر پوتین هم با ابراز نگرانی درباره موج عزیمت شماری از دانشجویان روس به سوریه، این پدیده را خطرناک توصیف کرد.

مسئولان ترکیه اوایل ژوئن، 14 شهروند روس از جمله یک دانشجوی دختر 19 ساله و چهار تبعه جمهوری آذربایجان را که قصد رفتن به سوریه را داشتند، در کیلیچ بازداشت کردند.

گروه تروریستی داعش در اواخر ماه می گذشته برای نشان دادن توجه روزافزون خود به روسیه، نسخه روسی مجله خود به عنوان " ایستوک " را منتشر کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها