2 هزار شهروند روس در صفوف داعش می جنگند

2 هزار شهروند روس در صفوف داعش می جنگند
پنج‌شنبه 28 خرداد 1394 - 12:11

العالم - مدیر مرکز مبارزه با تروریسم کشورهای مستقل مشترک المنافع اعلام کرد که 2 هزار شهروند روس در صفوف گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق می جنگند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "الکساندر نوفیکف" در گفت و گو با خبرگزاری "اینترفاکس" روسیه افزود: این آمار براساس اطلاعات منتشر شده از سازمان های اطلاعاتی است اما برآورد کارشناسان از عضویت 5 هزار شهروند روس در گروه تروریستی داعش حکایت دارد.  

وی علت این تفاوت را بررسی اطلاعات درباره شهروندانی دانست که گفته می شود راهی سوریه شده اند.

نوفیکف درباره بدتر شدن اوضاع کشورهای مستقل مشترک المنافع به خاطر فعالیت داعش هشدار داد و گفت: گسترش داعش به سمت جنوب کشورهای مشترک المنافع سوق یافته و حتی در مرزهای جنوبی ترکمنستان در منطقه کوهستانی "بدخشان" درگیری هایی ثبت شده است.  

وی ادامه داد: کشورهای مستقل تدابیر گسترده ای به منظور خنثی سازی طرح های داعش برای انتقال فعالیت های خود به خاک کشورهای مزبور اتخاذ کرده و ضمن تقویت مرزهای جنوبی به تعقیب اشخاصی که همراه با گروه های تروریستی در خارج جنگنده اند، مبادرت کرده اند.

نوفیکف یادآور شد، بازگشت هزاران تروریست داعش به سرزمینشان اوضاع در کشورهای مستقل، افغانستان و پاکستان را تهدید می کند، با توجه به شکست ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا در زمینه انهدام پایگاههای اصلی تروریست ها و جلوگیری از قاچاق نفت عراق و لیبی توسط آنان و پیوستن جنگجویان جدید به داعش پیش بینی زمان بازگشت آنان دشوار است.

وی امکان دستیابی تروریست ها به مواد اتمی کافی برای تولید بمب کثیف گفت: البته استفاده از این نوع بمب آثار ویرانگر گسترده ای ندارد اما باعث ایجاد وحشت در تمام جهان می شود. 

"الکساندر بورتنیکف" مدیر سازمان امنیت فدرال روسیه اوایل ژوئن 2015 گفته بود که شمار شهروندان روس که در عراق می جنگند حدود هزار و 700 نفر است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها