وزیر سوری: ارتش تمام مناطق را پاکسازی خواهد کرد

وزیر سوری: ارتش تمام مناطق را پاکسازی خواهد کرد
پنج‌شنبه 28 خرداد 1394 - 16:41

وزیر اطلاع رسانی سوریه از تصمیم قاطع ارتش سوریه برای پاکسازی تمام مناطقی که تروریست ها بر آن سیطره یافته اند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عمران الزعبی" که با تلویزیون سوریه گفت و گو می کرد، اظهار داشت: ارتش سوریه بر اساس اولویت هایی که شروط جنگ بر اساس خطرات، تهدیدها و وضع جغرافیایی تعیین می کند، به عملیات خود ادامه می دهد و هرج و مرج و تجزیه تنها در راستای منافع اسرائیل قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد نیروهای ائتلاف (آمریکا و متحدانش که ائتلاف دروغینی را با هدف مقابله با داعش تشکیل داده اند) از تحرکات گروه تروریستی داعش در خاک سوریه چشم پوشی می کنند و تنها اهدافی را که ارزش نظامی ندارند اما برای اجرای طرح هایش در منطقه ارزش سیاسی دارد، در برمی گیرد که هدف از آن تشکیل حلقه  امنیتی امن برای اسرائیل به مدت یکصد سال است.

وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت گروه های تروریستی از مناسبت های دینی مسلمانان و مسیحیان برای تهدید تمام سوری ها در پایگاه های ارتباط  اجتماعی و شبکه های ماهواره خود بهره برداری می کنند و این تهدید بخشی از جنگ علیه سوریه  است.

الزعبی تاکید کرد ارتش سوریه تمام مناطقی را که تروریست ها بر آنها مسلط شده اند، پس خواهد گرفت و بر اساس اولویت های مشخص شده حرکت می کند.

وی تصریح کرد گروه های تروریستی مسلح در حلب، الحسکه و السویداء شکست خورده و بر خلاف ادعای شبکه های الجزیره و العربیه و دیگر رسانه های همسو، در تمام محورها ناکام مانده اند، زیرا سوری ها در کنار ارتش قرار دارند و سلاح به دست گرفته اند و همگی اثبات کرده اند با وجود تلاش های برخی برای طایفه ای خواندن این تلاش ها، بخشی از این نبرد هستند.

الزعبی به یک تحول منحصر به فرد اشاره کرد که در ماه جاری میلادی رخ داده است و آن تحول، پیوستن مردم و هزاران جوان به نیروهای مسلح و دفاع ملی در تمام استان ها است که محاسبات تروریست هایی را که بر وحشت مردم حساب باز کرده بودند، مختل کرده است.

وی از سوری ها خواست به شیوه های مختلف پشتیبان واقعی ارتش باشند و تنها به حمایت عاطفی بسنده نکنند و به شایعات و  دروغ گویی تروریست ها اعتنایی نداشته باشند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه تاکید کرد نیروهای شجاع ما و مردم حلب هرگز اجازه نخواهند داد که حلب به محل امنی برای گروه های تروریستی مسلح تبدیل شود و اردوغان و  دولت و تروریسم آن شکست خواهد خورد.

وی با انتقاد از گروه های سیاسی مخالف خارج نشین وعملکرد آنها که بر خلاف منافع ملت سوریه و وحدت ملی است، گفت تاریخ هرگز با هیچ کدام از ما مسامحه نخواهد کرد و همه طرف ها باید به نسل های آینده سوری بگویند ما سوری ها مسئولیت پذیر بودیم و با وجود تمام آن چه رخ داده است، به مسئولیت خود عمل می کنیم.

الزعبی با تاکید بر ضرورت نقش محوری مردم سوریه و این که نقشی تعیین کننده است، درباره نقش و عملکرد نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه گفت دولت سوریه در قبال این نقش انعطاف پذیری دارد و ایده های زیادی ارائه کرده و در خصوص هر گونه تلاش بین المللی در این مسیر موضع مثبتی اتخاذ می کند.

وی افزود امروز سخن درباره جست و جوی راه حل سیاسی برای بحران سوریه مطرح است که بیانیه ژنو هم به آن اشاره کرد که هیچ جایگزینی برای راه حل سیاسی وجود ندارد، اما هیچ راه حلی درباره داعش، النصره و جیش الفتح به عنون گروه های تروریستی جز راه حل نظامی و برخورد با آنها وجود ندارد.

الزعبی در خصوص آن چه به شورای حکومت انتقالی موسوم است، تاکید کرد سوریه عضو سازمان ملل متحد است و تمام قطعنامه هایی را که به حاکمیت کشور خدشه وارد کند، رد می کند، حاکمیتی که مبتنی بر قانون اساسی است و از حق گروه های سیاسی برای رسیدن به قدرت از طریق صندوق های رای سخن می گوید.

وی افزود از نظر ما، شورای حکومت انتقالی، دولت ملی است که تمام گروه ها در آن شرکت کنند و تغییرات گسترده سیاسی و ملی در همه چیز از جمله تعدیل قانون اساسی را دنبال کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها