تعارف خرما و شیر درظهررمضان به شاه مغرب+فیلم

يکشنبه 31 خرداد 1394 - 12:28

العالم - دهها شهروند مغربی فعال در پایگاههای اجتماعی، بخشی از ویدیویی که روز جمعه در بخش اصلی خبری شبکه یک المغرب پخش شد، را دست به دست کردند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این ویدیو دو خدمتکار کاخ محمد ششم شاه کشور مسلمان مغرب، را نشان می دهد که ظهر رمضان در جریان نشستی که وی ریاست جلسه مراسم امضای توافق ساخت خودروی صنعتی را برعهده داشت، به او خرما و شیر تعارف می کنند.

این ویدیو که ناظران آن را بروز اشتباه در اجرای پروتکل توصیف می کنند؛ محمد ششم شاه مغرب را نشان می داد که پیش از نزدیک شدن دو خدمتکار حامل خرما و شیر در حال احوال پرسی با مسوولان مغرب و برخی مسوولان شرکت پژو سیتروئن فرانسه و هم چنین عبدالله بنکران، نخست وزیر، و دیگر وزرای دولت است.

شاه مغرب نیز تعارف دو خدمتکار را رد و از خوردن امتناع کرده و سپس به مسیر خود برای رفتن به محل مراسم امضای تولید این خودروی صنعتی تحت نظارت "پی اس ای" پژو سیتروئن ادامه داد. این خودرو قرار است در منطقه غرب کشور یعنی شرارده بنی احسن نزدیک رباط تولید شود.

پادشاه مغرب در مراسم افتتاحیه و سفرهای خود به  شهرهای مغرب به خوردن خرما و نوشیدن شیر عادت دارد و تعارف شیر و خرما در زمره پروتکل هایی است که در دیدارهای وی و همچنین فرهنگ مغرب و به طور عام در استقبال از میهمانان رعایت می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها