جعفری:اسناد ویکی لیکس را مورد توجه قرارمی دهیم

سه شنبه 2 تير 1394 - 11:16

وزیر خارجه عراق تاکید کرد که کشورش با اسناد ویکلی لیکس درخصوص ارتباط سیاستمداران عراقی با عربستان به طور جدی برخورد خواهد کرد.

ابراهیم جعفری در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم تصریح کرد که کشورش با اسناد منتشر شده در سایت ویکی لیکس درخصوص رابطه برخی از سیاستمداران عراقی با عربستان با جدیت برخورد خواهد کرد.

وی افزود: اگر موضعگیری قضایی درخصوص این اسناد صورت گیرد، اسناد مورد توجه قرار خواهد گرفت.

بر اساس اسنادی که به تازگی ویکلی لیکس فاش کرده است، برخی از سیاستمداران عراقی در قبال دریافت پول برای عربستان کار کرده اند.

سایت ویکی‌لیکس با انتشار یکی از اسناد سازمان اطلاعات عربستان، همکاری نزدیک اسامه نجیفی معاون رییس جمهور عراق با مقامات سعودی برای ضربه زدن به وحدت ملی عراق در مقابل دریافت نیم میلیارد دلار را فاش کرده است.

بر اساس سند صادر شده از سازمان اطلاعات عربستان با شماره 341 مورخ 23/6/2014 که در سایت ویکی لیکس منتشر شده است، اسامه نجیفی برای اجرای یک طرح سعودی درعراق و توطئه علیه کشور، 575 میلیون دلار از خالد بن بندر بن عبدالعزیز رییس پیشین سازمان اطلاعات عربستان دریافت کرده است.

"عالیه نصیف" نماینده پارلمان عراق در پی اسنادی که ویکی لیکس فاش کرده است، از رییس دادگاه فدرال و دادستان کل خواست ماده 156 قانون مجازات را اجرا کنند.

براساس این قانون، مجازات هر کسی که اقدامی با هدف ضربه زدن به استقلال و وحدت و تمامیت ارضی کشور مرتکب شود، اعدام است.

پربیننده ترین خبرها