آمریکا؛ میزبان تروریست‌های "خوب" سوریه!

آمریکا؛ میزبان تروریست‌های
چهارشنبه 3 تير 1394 - 23:02

العالم ـ با وجودی که فهرست "تروریست‌های احتمالی" آمریکا اسامی اعضای ائتلاف مخالفان سوریه و دیگر مخالفان این کشور را در خود جا داده، برخی دیپلمات‌ها از سفر اعضای این ائتلاف به واشنگتن تحت شرایط خاص خبر دادند!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع در ائتلاف مخالفان سوریه گفت: آمریکا تمام اعضای ائتلاف مخالفان سوریه و خانواده های آنها را به سبب "مشارکت در اقدامات تروریستی" در فهرست افراد ممنوع الورود به خاک خود قرار داده است. 

وی در گفت وگو با پایگاه سعودی "ایلاف" افزود: هنگامی که یکی از اعضای ائتلاف برای دریافت ویزای آمریکا در یکی از کشورها اقدام کرد، سفارت آمریکا به وی اعلام کرد که به موجب قانون 212 ایالات متحده وی از ورود به خاک آمریکا منع شده است و می بایست استثنانامه ای ویژه از وزارت امنیت داخلی آمریکا تهیه کند؛ این عنوان "منع ورود به سبب تروریسم" و یا "تروریست احتمالی" نامیده می شود.

اما در عین حال برخی از منابع دیپلماسی در گفت وگو با ایلاف تاکید کردند که برخی اعضای ائتلاف به رغم قرار گرفتن در فهرست تروریست های احتمالی، با دریافت مجوز از وزارت امنیت داخلی آمریکا، به واشنگتن سفر کرده اند.

مخالفان سوریه از این اقدام آمریکا ابراز نگرانی کرده و می گویند که این بدان معناست که آمریکا اطلاعاتی از تروریستهای واقعی ندارد و ادعا کرده اند که واشنگتن از مخالفان نظام بشار اسد حمایت نمی کند و  این تصمیم به نفع نظام اسد است.

اظهارات مخالفان نظام سوریه در خصوص عدم کمک واشنگتن به مخالفان سوری در حالی عنوان می شود که آمریکا در کنار عربستان، ترکیه، قطر و رژیم صهیونیستی از حامیان اصل تروریست های در حال جنگ در سوریه هستند و طی نزدیک به چهار سال و نیم از گذشت بحران سوریه از هیچگونه کمکی به تروریست ها دریغ نکرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها