بیعت شورشیان قفقاز با سرکردۀ داعش

بیعت شورشیان قفقاز با سرکردۀ داعش
چهارشنبه 3 تير 1394 - 23:11

العالم - بر اساس یک نوار صوتی که بر روی اینترنت منتشر شده، شورشیان افراطی مستقر در قفقاز روسیه، بیعت خود را با "خلیفۀ" داعش اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این نوار صوتی، افراطی های مستقر در جمهوری های چچن، داغستان، اینگوش و کاباردینو – بالکاری روسیه، با ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش، بیعت کردند.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: در این نوار صوتی بیانیه ای به دو زبان عربی و روسی منتشر شده و در آن از سوی جنگجویان افراطی قفقاز آمده است که ما بیعت و پیروی خود را از "خلیفه ابراهیم بن عواد بن ابراهیم القریشی الحسینی" معروف به ابوبکر البغدادی اعلام می کنیم.

این بیانیه می افزاید: ما اعلام می کنیم که همه جنگجویان قفقاز از ولایت های چچن، داغستان، اینگوش و کاباردینو - بالکاری در این تصمیم متحد هستند و در این زمینه اختلاف نظر ندارند.

"ابومحمد العدنانی" سخنگوی گروهک تروریستی داعش روز سه شنبه ضمن استقبال از این مساله، در نواری صوتی به سربازان داعش در قفقاز  تبریک گفت و اعلام کرد: ابوبکر البغدادی بیعت آنها را پذیرفت و "شیخ ابو محمد القدری" را به عنوان والی قفقاز منصوب کرد.

مسئولان روسی می گویند: هزاران روس که اغلب اهل قفقاز هستند، برای پیوستن به داعش به سوریه و عراق سفر کرده اند.

جنگجویان این منطقه پیشتر نیز حمایت خود را از البغدادی از طریق نوارهای ویدیویی اعلام کرده بودند.

یک مقام مسئول در این زمینه به خبرگزاری اینترفاکس گفت: بازگشت این جنگجویان که اغلب از طریق ترکیه صورت می گیرد، مشکلاتی در روسیه و منطقه قفقاز به وجود خواهد آورد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها