گاردین: عربستان اشتراک ایدئولوژیک با داعش دارد

گاردین: عربستان اشتراک ایدئولوژیک با داعش دارد
پنج‌شنبه 4 تير 1394 - 14:40

روزنامه انگلیسی گاردین با انتقاد از حمایت لندن از دولت های دیکتاتور در جهان عرب نوشت که عربستان سعودی اشتراکات ایدئولوژیک زیادی با گروه تروریستی داعش دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سوماس میلن نویسنده و روزنامه نگار انگلیسی در مقاله خود در روزنامه گاردین نوشت: با انتشار عکس هایی از جنایات وحشیانه گروه تروریستی داعش در سایتهای اینترنتی و حرکت جوانان اروپایی و آمریکایی به سمت عراق و سوریه، مسلمانان در غرب تحت فشار قرار گرفته اند.

وی گفت: دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس هفته پیش مسلمانان انگلیس را متهم به نادیده گرفتن ایدئولوژی پنهان موجود در ورای وحشی گری گروه داعش کرد.

این نویسنده هشدار داد: طرح قانون مبارزه با تروریسم که اخیرا در انگلیس اعلام شده است، می توانند پدیده مسلمان ستیزی را وارد مرحله جدیدی کند. این طرح اختیاراتی برای بستن مساجد یا اعمال نظارت و سانسور بر رسانه هایی که اقدام به ترویج افکار افراطی می کنند، می دهد.

میلن همچنین هشدار داد که این اختیارات جدید در اغلب موارد علیه مسلمانان اعمال خواهند شد.

وی با اشاره به حمایت غرب از دیکتاتوریها در جهان عرب نوشت که دولت انگلیس و رسانه های وابسته به آنها، نقش سیاست خارجی این کشور در سوق دادن افراد به افراط گرایی در جهان عرب را کم اهمیت می دانند.

میلن در این زمینه مواضع کشورش نسبت به عربستان و مصر را مثال زد و گفت: عربستان اشتراکات ایدئولوژیک بسیاری با گروه داعش دارد و در مصر نیز رئیس جمهور سابق این کشور که در سال 2013 با رأی مردم انتخاب شده بود به دست وزیر دفاع این کشور برکنار می شود؛ در حالی که رئیس جمهور فعلی آن عبدالفتاح سیسی قرار است به زودی توسط دولت انگلیس مورد دعوت قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: گروه داعش به طور مستقیم در نتیجه اشغال عراق و تخریب این کشور به دست آمریکا و انگلیس به وجود آمد.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها