دلیل بازداشت جوانان دروزی در جولان اشغالی + فیلم

پنج‌شنبه 4 تير 1394 - 19:49

جولان اشغالی (العالم) نیروهای رژیم اشغالگر قدس، شمار زیادی از فعالان دروزی را در شهرها و روستاهای منطقه جولان اشغالی دستگیر کردند.

خبرنگار العالم از جولان گزارش داد بازداشتهای اخیر پس از آن انجام گرفت که شماری از جوانان دروزی به یک آمبولانس اسرائیلی حامل تروریست های مسلح زخمی جبهه النصره در حال انتقال به یکی از بیمارستان های الجلیل حمله کردند که بر اثر آن، یکی از عناصر جبهه النصره، کشته شد و همچنین یک افسر و یک سرباز صهیونیست زخمی شدند.
به دنبال این ماجرا، نیروهای رژیم صهیونیستی اقدام به بازداشت شمار زیادی از جوانان دروزی در روستاهای مجدل الشمس، عرق النیر و خفیش در جولان اشغالی نمودند.
"واصف خاطر" یک تحلیلگر سیاسی سوری در گفتگو با شبکه العالم تأکید کرد: حمایت نظامی، لجستیکی و پزشکی رژیم صهیونیستی از گروههای مسلح در سوریه به منزله تحریک احساسات کلیه شهروندان شرافتمند سوری است و در حقیقت، کابینه رژیم صهیونیستی به علت حمایت از گروههای مسلح خارج از قوانین بین الملل محاکمه شوند نه جوانان مبارز سوری در جولان.
بازداشت های اخیر، موجب ایجاد موج گسترده ای از خشم و نارضایتی در میان مردم جولان شده است. آنها این اقدام رژیم صهیونیستی را به منزله ادامه رفتارهای تنش آمیز با هدف به زندان انداختن شمار بیشتری از جوانان این منطقه دانستند.
"یوسف الصفدی" فعال سیاسی در این باره به خبرنگار العالم گفت: اقدامات رژیم صهیونیستی در زمینه حمایت از جبهه النصره در جنگ علیه مردم جولان و مداوای عناصر مسلح زخمی شده در درگیری های این منطقه را کاملا محکوم می کنیم و مردم این منطقه اقدامات رژیم صهیونیستی در این زمینه و بازداشت جوانان منطقه جولان را به شدت محکوم می نمایند و بر این باورند که جوانان مذکور از ماندن در سرزمینشان و شرف و کرامتشان دفاع می کنند.
از سوی دیگر، به دنبال حمله مردم جولان به آمبولانس رژیم صهیونیستی و جلوگیری از انتقال زخمی های جبهه النصره، رژیم صهیونیستی نیروهای خود را  در این منطقه به حالت آماده باش درآورده و تهدید به بستن برخی مناطق کرده اند و ادعا می کند اوضاع جولان از کنترل خارج شده است.
"بسام الصفدی" خبرنگار العالم، در پایان افزود: رژیم صهیونیستی با دستگیری های پیاپی جوانان در منطقه جولان، درصدد ارعاب مردم این منطقه است که تهدید کرده اند اجازه عبور آمبولانس های حامل تروریست های جبهه النصره از این منطقه را نخواهند داد. 

پربیننده ترین خبرها