پیوستن تروریست عربستانی به پدر و خواهر داعشی خود

پیوستن تروریست عربستانی به پدر و خواهر داعشی خود
پنج‌شنبه 4 تير 1394 - 22:11

یک تروریست تحت تعقیب عربستانی، به پدر و خواهر خود در گروه تروریستی داعش ملحق شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در یک ویدئوی منتشر شده بر روی اینترنت، یک تروریست تحت تعقیب عربستانی به نام "عبدالهادی معیض القحطانی" ملقب به "جلیبیب المهاجر" به چشم می خورد که در آن درباره جنگ گروهک تروریستی داعش علیه نیروهای ارتش سوریه در جنگ منطقه "السخنه" تحت فرماندهی انس النشوان، تروریست تحت تعقیب عربستانی دیگر، صحبت می کند.

قحطانی در یکی از فیلمهای منتشر شده از داعش، تحت عنوان "یک سال پس از برپایی خلافت" افرادی را که آنها را "صلیبی های عربستان" دانست تهدید کرد.
در جنگ روستای السخنه در استان حمص، سه عربستانی کشته شدند که بارزترین آنها "انس النشوان" فرمانده عملیات و دو فرد دیگر به نام های ابوزبیر الجزراوی و عبدالله الذروی الشریف بودند.
به نوشته روزنامه عربستانی "الحیات"، القحطانی جزو 15 عربستانی تحت تعقیب به اتهام ارتباط داشتن با شماری از اقدامات تروریستی اخیر در عربستان علیه مساجد شیعیان از جمله مسجد القدیح و مسجد امیر المؤمنین (ع) در دمام است که در آن شماری از شهروندان عربستانی به شهادت رسیدند.
سه نفر از فهرست 16 نفره افراد تحت تعقیب به خارج از عربستان گریخته اند و گمان می رود به تشکیلات تروریستی داعش در سوریه پیوسته اند که از جمله آنها القحطانی است.

وی در اوایل سال 2012 ابتدا تلاش کرد به یمن برود و در آنجا به القاعده بپیوندد. اما مقصد وی تغییر کرد و سر از سوریه درآورد و در ابتدا به جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه و سپس به داعش پیوست.
القحطانی اکنون به همراه پدرش (که قبلا مدتی زندانی بود) و خواهرش "ندی معیض القحطانی" که وی نیز تحت تعقیب است در سوریه زندگی می کند. ندی القحطانی یک سال پس از سفر برادرش عبدالهادی به سوریه، به همراه همسرش "ابومحمد الازدی" به وی پیوست و لقب "خواهر جلیبیب" را برای خودش انتخاب کرد. وی اولین زن عربستانی بود که در دسامبر سال 2013 پیوستن به داعش را اعلام کرد.

پربیننده ترین خبرها