حمله داعش به یک کارخانه در فرانسه

حمله داعش به یک کارخانه در فرانسه
جمعه 5 تير 1394 - 17:44

حمله تروریستی با پرچم داعش به یک کارخانه گاز در فرانسه، یک کشته و چندین مجروح برجا گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این حمله به یک کارخانه تهیه کپسول گاز در منطقه "سن کانتن فالافیه" نزدیک شهر "لیون" در شرق فرانسه روی داد.

فرد مهاجم در این حمله تروریستی چند کپسول گاز را منفجر کرد که بر اثر آن یک نفر کشته و 10 نفر دیگر مجروح شدند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نزدیک کارخانه جسدی یافته شد که سر آن از بدن جدا شده و در کنار آن پرچمی قرار داشت که نوشته هایی با زبان عربی روی آن قرار داشت. هنوز مشخص نیست که آیا این جسد به کنار کارخانه منتقل شده است یا خیر.
به گفته منبعی در پلیس، شخصی در ارتباط با این حمله تروریستی بازداشت شده است و احتمال دارد که آن فرد همان مهاجم و یا یکی از مهاجمان باشد.

"فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه با تروریستی دانستن این حمله سفرش به بروکسل جهت شرکت در کنفرانس سران اتحادیه اروپا را ناتمام گذاشت و به فرانسه بازگشت. وی همچنین در این کشور وضعیت فوق العاده اعلام کرد.
اولاند جلسه شورای دفاع را در کاخ الیزه به منظور بررسی حمله لیون و استقرار نیروهای امنیتی بیشتر برای جلوگیری از حملات مشابه را خواستار شد.  
اولاند گفت، یک فرد مشکوک بازداشت و هویت وی مشخص شده و امکان وجود عامل دوم در این حمله هست. 
"برنار کازنف" وزیر کشور فرانسه نیز پیشتر گفت که فورا به مکان حمله می رود. 

دادستان و دیگر مسؤولان محلی به مکان حادثه رفته و کارکنان کارخانه فورا تخلیه شدند.
مقام های فرانسه اقدام به تشدید تدابیر امنیتی در مراکز حیاتی کشور نموده اند. 
گروه تروریستی داعش که ساخت سازمان های جاسوسی آمریکا و اسراییل می باشد برای مخدوش ساختن وجهه اسلام فعالیت داشته و حتی از هوادارانش خواسته است ماه مبارک رمضان را ماه جهاد بدون ترحم قرار دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها