شلوغی بازارهای یمن با وجود حملات آل سعود + فیلم

شنبه 6 تير 1394 - 08:39

صنعا (العالم) – بازارهای پایتخت یمن با وجود نبود برخی کالاهای اساسی که ناشی از حملات عربستان سعودی، وضاع نابسامان امنیتی و محاصره آن از سوی دشمن است به فعالیت طبیعی خود ادامه می دهد.

خبرنگار شبکه العالم روز شنبه از یمن گزارش داد، با وجود حملات مستمر عربستان سعودی و محاصره ظالمانه آن علیه یمن، فضای رمضانی خیابانهای صنعا و بازارهای آن تحت تاثیر این تجاوزگری قرار نگرفته و سیر طبیعی خود را طی می کند.
در بازار قدیمی صنعا که چند روز قبل توسط متجاوزان بمباران شد به دلیل حضور فزاینده یمنی ها نمی توان به راحتی راهی برای عبور پیدا کرد.
یکی از شهروندان به خبرنگار العالم گفت: ملت یمن ملتی بزرگ و مجاهد و صبور است و حتی اگر موشک های شرق و غرب بر سر ما ببارد به زندگی طبیعی خود ادامه می دهیم.
در ورودی بازار پسربچه 13 ساله ای با نام رشید که بعد از محاصره یمن رنج او و خانواده اش بیشتر شده، بساط محقری پهن کرده تا با فروش کالاهای ساده و اندک خود بتواند هزینه درمان مادرش را تامین کند.
علی رغم وضعیت امنیتی دشوار و تجاوز مستمر سعودی ها به یمن و نبود برخی کالاهای اساسی، توان خرید در بازارها عالی است و فعالیت ادامه دارد.
یکی دیگر از شهروندان در گفت و گو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، درست است که در کشور ما به دلیل محاصره عربستان سعودی، بعضی از کالاها کمیاب شده و مشتقات نفتی هم به سختی پیدا می شود اما مردم به زندگی طبیعی خود ادامه می دهند طوری که انگار بمباران و جنگی در کار نیست.
خبرنگار العالم گزارش داد: ظواهر زندگی روزمره در یمن باعث ایجاد اطمینان می شود؛ در حالی که جنگنده های متجاوزان در آسمان این کشور جولان می دهند می توان فروشنده ای را دید که شادی ناشی از سود در چهره اش پیداست و پدری که به فرزند خود فنون خرید و فروش را می آموزد.
بمباران مستمر صنعا نتوانسته شهروندان از زندگی عادی باز دارد و بازارها و مغازه ها در سایه استقبال فزاینده شهروندان به کار خود ادامه می دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها