بشار اسد: تروریسم افراطی، حد و مرز نمی‌شناسد

بشار اسد: تروریسم افراطی، حد و مرز نمی‌شناسد
شنبه 6 تير 1394 - 17:30

رئیس جمهور سوریه، باورهای افراطی را سرمنشا تروریسمی دانست که بسیاری از مناطق جهان را هدف قرار داده و تهدیدی برای همه کشورهای جهان است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بشار اسد روز شنبه در دیدار با "زولا سکوبیا" و "عزیز باهاد" فرستادگان رئیس جمهوری آفریقای جنوبی در منطقه خاورمیانه و هیات همراه آنان گفت: حملات تروریستی درمناطق مختلف جهان نشان داد که تروریسم مشکلی جهانی است زیرا جوهره آن، ایدئولوژی افراطی است که حد ومرزی نمی شناسد.

به نوشته خبرگزاری سوریه (سانا)، فرستادگان رئیس جمهوری آفریقای جنوبی درآغاز این دیدار، سلام و درود "جاکوب زوما" رئیس جمهوری آفریقای جنوبی و تمایل وی برای تقویت روابط دوجانبه با سوریه و ادامه هماهنگی با این کشور درجهت خدمت به منافع دو ملت دوست و نقطه نظر مشترک دو کشور درباره لزوم تقویت امنیت و صلح بین المللی را به اطلاع بشار اسد رئیس جمهوری سوریه رساندند.

اسد هم در این دیدار درباره خطرات تروریسم تکفیری علیه ملت سوریه که برخی طرف های منطقه ای و برخی کشورهای غربی از آن حمایت می کنند، سخن گفت و تصریح کرد: حملات تروریستی که در بسیاری از مناطق جهان روی می دهد، نشان می دهد که تروریسم به مشکلی جهانی تبدیل شده است که نشات گرفته از ایدئولوژی افراطی است که مکان و مرز مشخصی نمی شناسد.

بشار اسد افزود: مبارزه با تروریسم مستلزم افزایش تلاش همه کشورها درزمینه مبارزه با آن است و ملت های منطقه از جمله کشورهای عضو گروه بریکس که آفریقای جنوبی نیز درآن عضویت دارد، می توانند که با برقراری روابط بین المللی متعادل و ضمن پایبندی به توافق های بین الملی مبتنی بر احترام به حاکمیت و وحدت کشورها و حق ملت ها درتعیین سرنوشت، نقش فعالی را در یکپارچه کردن این تلاش ها ایفا کنند.

فرستادگان رئیس جمهوری آفریقای جنوبی نیز تاکید کردند که این کشور از طریق گروه بریکس و اتحادیه آفریقا، در جهت حمایت از مردم سوریه در مقابله با تروریسمی که سوریه را هدف قرار داده است، تلاش می کند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها