صاحبخانه راننده عامل تروریستی کویت بازداشت شد

صاحبخانه راننده عامل تروریستی کویت بازداشت شد
يکشنبه 7 تير 1394 - 12:37

العالم - وزارت کشور کویت اعلام کرد که صاحبخانه راننده عامل انفجار تروریستی مسجد امام جعفر صادق (ع) کویت بازداشت شد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، پیش از این خبر دستگیری راننده عامل انفجار تروریستی کویت از سوی وزارت کشور اعلام شده بود.

بیانیه رسمی روز یکشنبه وزارت کشور کویت بدون ذکر نام و مشخصات صاحبخانه کویتی ، او را فردی با تفکرات افراطی معرفی کرده است.

وزارت کشور کویت خاطرنشان کرد: صاحبخانه کویتی است و تحقیقات اولیه بیانگر این است که وی نیز از هواداران تفکرات تندرو و منحرف است.

این وزارتخانه از ادامه تلاش نهادهای امنیتی برای شناسایی همدستان وی در این اقدام جنایتکارانه و دست یافتن بر حقائق و سرنخ ها در این جنایت زشت خبر داد.

راننده ی حامل تروریست انفجار انتحاری مسجد امام جعفر صادق علیه السلام که بلافاصله پس از انفجار محل حادثه را ترک کرده بود، دیروز پس از شناسایی خودرویش و صاحبخانه ای که به وی پناه داده بود نیز بازداشت شد.

راننده سعودی فرد انتحاری به نام عبدالرحمن صباح عیدان سعود متولد سال 1989 است که به گفته مقام های کویتی به صورت غیر قانونی در این کشور اقامت داشته و در یکی از منازل منطقه الرقه بازداشت شد.

وزارت کشور کویت در عین حال اخبار برخی روزنامه های داخلی مبنی براین که این وزارتخانه چهار روز پیش اخباری مبنی بر هدف قرار گرفتن عبادتگاه ها به دست آورده است، را به شدت تکذیب کرد.

از سوی دیگر "خالد السهلاوی" معاون وزیر بهداشت کویت گفت: بیشتر زخمی هایی که در پی انفجار مسجد امام صادق (ع) به بیمارستان منتقل شده بودند پس از درمان مرخص شدند.

وی افزود: از 166 مورد مراجعه به بیمارستان الامیری هنوز 19 نفر و از 38 مورد مراجعه به بیمارستان مبارک 11 نفر، از 10 مورد مراجعه به بیمارستان الفراوانیه 6 نفر، از 27 مورد مراجعه به بیمارستان الصباح سه نفر و از 5 مورد مراجعه به بیمارستان العدان یک نفر زخمی برای اتمام درمان همچنان در بیمارستان بستری هستند.

السهلاوی گفت: به لطف خدا مورد جدید فوت ناشی از این انفجار تروریستی ثبت نشده است.

مسجد امام صادق علیه السلام واقع در منطقه الصوابر روز جمعه (5 تیر ماه 1394) به هنگام اقامه نماز جمعه در معرض حمله تروریستی قرار گرفت که در نتیجه آن 27 نفر شهید و 227 نفر دیگر زخمی شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها