عکس سلفی تروریست،با سر بریده قربانی درفرانسه

عکس سلفی تروریست،با سر بریده قربانی درفرانسه
يکشنبه 7 تير 1394 - 13:19

العالم - منابع نزدیک به تحقیقات درباره جنایت تروریستی روز جمعه 26 ژوئن به کارخانه گاز در شهر لیون فرانسه اعلام کردند که یاسین صالحی 35 ساله، فرد مظنون در این حمله، با سر بریده مدیر این کارخانه، عکس سلفی انداخته است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، یکی از این منابع اعلام کرد که مظنون این جنایت عکس سلفی با سر بریده را از طریق «واتس آپ» برای فردی در آمریکای شمالی و ترجیحا کانادا فرستاده است.

این منبع ادامه داد که مقام های مسوول تا کنون نتوانسته اند محل حضور شخصی را که عکس به او فرستاده شده، مشخص کنند به ویژه این که ممکن است شماره ای که به آن عکس ارسال شده، تنها به عنوان شماره ای برای دریافت و ارسال دوباره عکس به شماره ای دیگر به کار رفته باشد.

این منبع افزود: محققان در صدد ردیابی عکس هستند تا بتوانند دریافت کننده آن در فرانسه یا خارج ازآن را بیابند.

جمعه گذشته دو مرد سوار بر خودرویی به داخل کارخانه ایرپروداکتس، یک کارخانه شیمیایی آمریکایی، در فرانسه راندند و پس از آن صدای چندین انفجار شنیده شد.

در محل حادثه، سر بریده هروه کورنارای 54 ساله که مدیر یک شرکت تحویل کالا بود پیدا شد. ظاهرا عاملان حمله از خودروی این مرد برای انجام عملیات در کارخانه مواد شیمیایی استفاده کرده اند.

در این جنایت تروریستی، جنایتکار پس از بریدن سر مدیر کارخانه گاز در لیون فرانسه، آن را روی نرده‌های شرکت گاز صنعتی درحوالی لیون (شرق فرانسه) در کنار دو پرچم مربوط به گروه‌ های تروریستی از جمله داعش قرار داد.

به گفته مقام های فرانسوی روی سر جداشده مقتول کلمات عربی نقش بسته بود. 

در این حمله یاسین صالحی، فرد مهاجم ، پس از اقدام تروریستی بازداشت شد، یاسین صالحی به عنوان راننده برای یک شرکت حمل و نقل طرف قرارداد با ایرپروداکتس کار می‌کرد.

صالحی (35 ساله) که توسط نیروهای امنیتی در محل حمله دستگیرشد دارای پدری الجزایری و مادری مغربی است. او در سال های 2006 تا 2008 از سوی سازمان های اطلاعاتی جزو افرادی شناسایی شد که تهدیدی احتمالی برای امنیت فرانسه است؛ از این رو در آن دوره تحت نظر بود.

به گفته دادستان کل فرانسه، دستگاه های اطلاعاتی سال های 2011 و 2014 وی را به دلیل ارتباط با محافل تندرو در شهر لیون، بار دیگر تحت نظر قرار دادند.

این جنایت شش ماه پس از حملات تروریستی به منطقه پاریس که به کشته شدن 17 نفر در ژانویه منجر شده، به وقوع پیوست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها