شرکت‌های اسلحه آمریکا به کشورهای عربی چشم دوخته‌اند

شرکت‌های اسلحه آمریکا به کشورهای عربی چشم دوخته‌اند
يکشنبه 7 تير 1394 - 21:38

مجله فارین پالیسی در مقاله‌ای نوشت که مذاکرات هسته‌ای ایران به نتیجه برسد یا نه در هر صورت سود کلانی در انتظار شرکت‌های اسلحه آمریکا خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم این مجله آمریکایی نوشت بزرگ ترین پیمانکاران اسلحه آمریکا در انتظار قراردادهای بزرگ با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هستند، زیرا اوباما توافقنامه ای را با تهران امضا کرد که برای این کشورها نگران کننده است؛ البته سودهای آنان در صورت شکست مذاکرات بیشتر خواهد بود !
فارین پالیسی با این حال خاطرنشان می کند، کشورهای عربی خلیج فارس همین حالا هم از بزرگ ترین خریداران اسلحه در جهان هستند، و خزانه های خود را در سالهای آینده برای خرید اسلحه پیشرفته ی بیش تر خواهند گشود.

شرکت های اسلحه آمریکایی هم به فروش بیشتر اسلحه به کشورهای خاورمیانه چشم دوخته اند تا با رکود بازار داخلی آمریکا که به سبب کاهش بودجه دفاعی به وجود آمده مقابله کنند.
مارلین هوسون مدیر اجرایی شرکت لوکهید مارتین که غول شرکت های دفاعی آمریکا است گفته که این شرکت قصد دارد تا پایان سال 2015  فروش خارجی خود را به 20 درصد واردات خود برساند که شرکت لوکهید مارتین این افزایش را از فروش دافند موشکی تولید خود فراهم خواهد کرد.
این شرکت در حال حاضر سالانه حدود 58 میلیارد دلار موشک و دستگاههای کنترل از راه دور می فروشد در حالی که فروش هم پیمان های آمریکا در خاورمیانه، آسیا و اروپا نصف این مبلغ است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها