چرا عربستان مساجد یمن را بمباران می کند ؟!

يکشنبه 7 تير 1394 - 22:42

صنعاء (العالم)- هنگامی که تروریست سعودی مسجد امام صادق (ع) را در کویت منفجر کرد، جنگنده های سعودی نیز مشغول بمباران مساجد یمن بودند.

خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه از صنعا گزارش داد، با آن که مساجد یمن طی ماه گذشته و روزهای اخیر هدف بمباران جنگنده های عربستان سعودی از یک سو و عملیات انفجاری توسط گروههای تکفیری از سوی دیگر بوده حضور مردم هنوز در این مکان مقدس چشمگیر است.

دوربین العالم در تعدادی از مساجدی که هدف حملات جنگنده های سعودی قرار گرفته اند گشتی زده تا هدف قرار گرفتن عمدی و برنامه ریزی شده آنها توسط متجاوز سعودی و گروههای تفکیری را به تصویر بکشد... برنامه ای هماهنگ که باعث شهادت و یا جراحت هزاران یمنی از آغاز تجاوز در بیست و ششم مارس گذشته شده است.
"محمد الرقیحی" عالم یمنی به خبرنگار شبکه العالم گفت: حمله به مساجد از جنایات بزرگ است که خدا آن را نمی بخشد و سرانجام بدی در دنیا و آخرت به دنبال خواهد داشت.
خبرنگار العالم در ادامه تأکید کرد که انفجارهای تروریستی و حملات هوایی عربستان به مساجد مانع حضور مردم در این مکان مقدس مخصوصا در ایام ماه مبارک رمضان نشده و یکی از مساجدی که بارها هدف حمله تروریست ها قرار گرفته مملو از نمازگزاران و قاریان قرآن در کمال روحانیت و آرامش است.
"خالد موسی" عضو انجمن علمای دینی یمن نیز در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: به کسانی که خودروهای بمب گذاری شده می فرستند و کسانی که می خواهند مردم را بترسانند می گویم شما هرگز باعث هراس ما نخواهید شد زیرا رابطه ما با خدا قوی تر است و به جای آن که از مساجد دور شویم در آن خواهیم ماند.
محمد یکی از شهروندانی است که هر روز به مسجد می آید و ساعت ها در آن می ماند و علی رغم اوضاع آشفته امنیتی و ادامه حمله به مساجد در آن قرآن قرائت می کند و با خدا مناجات می کند.

محمد در گفت و گو با خبرنگار العالم تأکید کرد: با وجود اقدامات تروریستی دشمن و القاعده علیه مساجد، هیچ جایی را بهتر از خانه خداوند سبحان نخواهیم یافت.
سالمندان در گوشه و کنار مسجد نشسته و زبانشان به ذکر خدا مشغول است و در چهره آنها می توان رضایتمندی را دید. درگوشه ای دیگر حلقه های علمی تشکیل شده که یکی از علما در فضایی روحانی آن را اداره می کند؛ این درحالی است که صدای گوشخراش جنگنده های سعودی بر فراز شهر همچنان شنیده می شود.

پربیننده ترین خبرها