راز مقاومت شهر "ازرع" درعا دربرابر افراد مسلح+فیلم

دوشنبه 8 تير 1394 - 12:23

ساکنان شهر ازرع در حومه درعا بر حمایت خود از ارتش سوریه در درگیری با گروههای مسلح تاکید دارند و معتقدند که حضور نیروهای ارتش باعث افزایش آرامش آن ها شده است.

حسام زیدان خبرنگار شبکه العالم در گزارشی از شهر ازرع در حومه درعا سوریه خاطرنشان کرد، با وجود راکت هایی که هر از گاهی به علت درگیری بین ارتش سوریه و گروههای مسلح، به شهر ازرع اصابت می کند، زندگی در این شهر به طور طبیعی جریان دارد. گروههای مسلح با حملات خود سعی دارند مردم این شهر را وادار به مهاجرت کنند.   

خبرنگار العالم برای تهیه گزارش به این شهر و مناطق مختلف آن رفته است و برخلاف شایعات برخی رسانه ها، اوضاع این شهر امن به نظر می رسد و شهروندان در حال ادامه زندگی در سرزمین شان هستند.  

شهروندانی که در شهر ازرع کار می کنند، می گویند اوضاع امنیتی این شهر باثبات است و با وجود حملات هراز گاه خمپاره ای افراد مسلح، هنوز مردم در خانه های خود هستند و اوضاع برای افراد مسلح ناامید کننده است. همچنین مردم این شهر بایکدیگر منسجم و متحد هستند و از ارتش سوریه حمایت می کنند. ارتش مانند یک مانع محکم و نفوذ ناپذیری است که از ورود افراد مسلح به این شهر جلوگیری می کند.  

موقعیت مهم شهر ازرع در حومه درعا باعث توجه گروههای مسلح به آن شده است. گروههای مسلح سعی دارند وارد این شهر شوند اما مقاومت و ایستادگی مردم و ارتش سوریه مانعی در برابر حملات افراد مسلح است و حملات آن ها را ناکام می گذارد.

ساکنان این شهر بر حمایت خود از ارتش سوریه در درگیری با گروههای مسلح به منظور دفاع از شهر تاکید دارند و معتقدند که حضور نیروهای ارتش باعث افزایش آرامش آن ها شده است. این در حالی است که دولت سوریه نیز همواره همه نیازهای این شهر را تامین می کند.  

با وجود حملات پی در پی گروههای مسلح به شهر ازرع، مردم این شهر مصمم هستند با همکاری ارتش سوریه به مبارزه با آن ها ادامه دهند.

پربیننده ترین خبرها