لاوروف دردیدار با ولید معلم درمسکو چه گفت؟

لاوروف دردیدار با ولید معلم درمسکو چه گفت؟
دوشنبه 8 تير 1394 - 14:01

وزير خارجه روسيه در ديدار همتاي سوری خود در مسكو بر ادامه همبستگی با دمشق در مبارزه با تروریسم و لزوم تعلل نكردن در فرايند سياسی این کشور تاكيد كرد.

به گزارش روز دوشنبه پايگاه خبري شبكه العالم، سرگئي لاوروف در ديدار وليد معلم در مسكو (پایتخت روسیه) گفت: امروز وقتي خطر تروريسم همه منطقه خاورميانه را تهديد مي كند، شايسته است كه بهانه اي براي تعلل در فرايند سياسي وجود نداشته باشد.

وي بر همبستگي روسيه با مبارزه ملت سوريه عليه گروههاي تروريستي تاكيد كرد.

لاوروف تأکید کرد که سفر ولید معلم به روسیه فرصتی خوب برای تبادل آرا درباره تحولات سوریه و مسائل مربوط به این کشور و روابط دو جانبه است.

وزیرخارجه روسیه گفت: اما مسأله مهمتر پایبندی به توافقهایی است که برای حل سیاسی بحران بر اساس توافق بین همه طیفهای سوری حاصل شده است.

لاوروف خاطرنشان کرد: امیدواریم که دوستان سوری امروز ما را از ارزیابی خود از اوضاع کنونی و دیدگاهشان درباره تلاشهای همه طرفهایی که با خطر تروریسم مواجه هستند، و همچنین دیدگاهشان درباره فرایند سیاسی، مطلع کنند.

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که این کشور به حمایت از سوریه در جنگ با گروه های تروریستی ادامه خواهد داد.

وی افزود: روسیه فعالانه با دیگر کشورهای منطقه و اروپا و آمریکا تعامل دارد تا همه درباره اولویتها در خطوط سیاسی مشترک در خاورمیانه، به توافق برسند.

وزیر خارجه سوریه نیز در این دیدار از تلاشهای روسیه جهت یافتن راه حل های سیاسی برای بحران کشورش قدردانی کرد.

ولید معلم با انتقاد از سیاستهای واشنگتن گفت: آمریکا حمایت خود از تروریستها را پنهان نمی کند.

وی خاطرنشان کرد که آمریکایی ها اخیرا 2100 جنگجو را که به سلاح های آمریکایی مسلح شده اند به جنوب سوریه اعزام کرده است، و این یکی از موارد سیاستهای یک بام و دو هوای آمریکا در موضوع سوریه است.

پربیننده ترین خبرها