پیام فعالان ناوگان آزادی 3 به رژیم صهیونیستی

پیام فعالان ناوگان آزادی 3 به رژیم صهیونیستی
سه شنبه 9 تير 1394 - 17:58

غزه (العالم) – فعالان شرکت کننده در ناوگان آزادی 3 به رژیم صهیونیستی پیام دادند : آزادی داده نمی شود بلکه گرفته می شود و ما ناوگان های بیشتری تدارک خواهیم دید.

در این میان کمیته ها و هیات های مردمی نوار غزه حمله رژیم صهیونیستی علیه ناوگان آزادی را محکوم کرده و از جامعه جهانی عمل به مسئولیت هایش در قبال حملات رژیم را خواستار شدند.

یکی از کودکان فلسطینی تجمع کننده در ساحل غزه به شبکه خبری "العالم" گفت، آمده ایم تا منتظر کشتی شویم که محاصره را بشکند، من در اینترنت می بینم کودکان دنیا چگونه زندگی می کنند و ما چطور زندگی می کنیم، مردم نمی دانند در اینجا اشخاصی هستند که حتی لقمه ای برای خوردن نمی یابند، برخی در زیر آوار مردند و شماری نیز شهید شدند.

"رامی عبدو" مدیر مرکز حقوق بشر اروپا مدیترانه گفت، در ماه های گذشته تمام تلاشمان را برای معرفی ناوگان آزادی 3 به کار گرفتیم و از جامعه جهانی خواستیم برای توقف محاصره، رسیدن ناوگان، عدم تعرض به آن و فعالانش مداخله کند. 

رامی افزود: مسئولیت حمله اسراییلی به این ناوگان فقط متوجه تل آویو نیست بلکه به عهده جامعه جهانی نیز هست که اجازه داد این تهدیدها عملی شود.

"انور عطا الله" نماینده کمیته بین المللی شکستن محاصره گفت، دیگر چشم پوشی از این اقدام های ددمنشانه که نشانه حاکمیت باندهاست ، کافیست.  

"ادهم ابو سلیمه" عضو ائتلاف ناوگان آزادی گفت، این ناوگان مقدمه ناوگان های دیگر خواهد بود و ما در ساعت های آتی حرکت کشتی جدیدی به طرف غزه را به یاری خداوند اعلام خواهیم نمود تا به اشغالگران اسراییلی بگوییم آزادی داده نمی شود بلکه گرفته می شود. 

پس از آنکه یک کشتی سوئدی ناوگان آزادی 3 با هدف شکستن محاصره غزه و کمک رسانی به فلسطینی‌ها روزگذشته به سواحل غزه رسید یگان دریایی رژیم صهیونیستی همانطور که قبلا مقام های صهیونیستی دستور داده بودند این کشتی را توقیف و تاکید کرد که به دیگر کشتی‌های این ناوگان اجازه ورود به غزه را نمی‌دهد.

کشتی ماریان سوئد وابسته به ناوگان آزادی 3 روز پنجشنبه با هدف شکستن محاصره غزه و کمک رسانی به فلسطینی‌ها از جزایر یونان به سمت نوار غزه به راه افتاد. اما یگان رژیم صهیونیستی این کشتی را توقیف کرد و آن را تحت کنترل خود در آورده است.

به گفته رامی عبدو، سخنگوی کمپین اروپایی شکستن نوار غزه، ارتش رژیم صهیونیستی کنترل کشتی سوئدی را در دست گرفت و پیش از حادثه نیز تماس‌ها قطع شد و تنش‌هایی در این کشتی به وجود آمد.

وی تاکید کرد: توقیف این کشتی پیش بینی شده بود چرا که بیشتر مسئولان اسرائیلی تهدید کرده بودند که کنترل این کشتی را به دست می‌گیرند.
A.D-30-15:38

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها