راز همکاری نظامی النصره و اسراییل در سوریه

راز همکاری نظامی النصره و اسراییل در سوریه
چهارشنبه 10 تير 1394 - 13:19

همکاری میان رژیم اشغالگر صهیونیستی و گروه های تکفیری – تروریستی در سوریه به ویژه گروه جبهه النصره افزایش یافته و روز به روز در حال پیشرفت است.

شبکه خبری العالم روز چهارشنبه در ویژه برنامه "انقلاب الصوره" به بررسی زوایای مختلف ارتباط گروه های مسلح تروریست و تکفیری در سوریه با دشمن صهیونیستی پرداخت. ارتباطی که بخش هایی از آن هم اکنون آشکار شده و بخش هایی نیز همچنان پنهانی در جریان است.

بنابر این گزارش، پیشرفت همکاری میان صهیونیست ها و گروه های تروریستی در سوریه به مرحله امضای توافق هایی در زمینه حمایت نظامی در مقابله با ارتش سوریه رسیده است؛ و این تقویت همکاری در راستای تلاش های آمریکا و غرب و منطقه برای بهبود بخشیدن به وجهه جبهه النصره و قرار دادن آن در قالب گروه های مسلح موسوم به مخالفان میانه رو مورد نظر آمریکا رسیده است.

مسوولان اسرائیلی و رسانه های این رژیم اکنون در سطح گسترده ای از همکاری با گروه تروریستی جبهه النصره در جنوب سوریه و حمایت از اشغال این منطقه درمقابله با ارتش سوریه به عنوان دشمن اصلی اسراییلی ها سخن می گویند.

محافل صهیونیست و مقام های این رژیم در اظهارات خود از جبهه النصره به عنوان شاخه القاعده در سوریه به علت ایفای نقش در مبارزه با ارتش سوریه، تشکر و تمجید کرده اند.

پیام های تشکر صهیونیست ها از تروریست های جبهه النصره به آن دلیل است که رژیم اشغاگر این گروه ها را وسیله ای برای سرگرم کردن ارتش سوریه و تضعیف آن در مقابله با خود می داند.

مرکز مطالعات امنیت ملی در رژیم اسراییل خلاصه ای از تحقیقات "اوریت برلوف" و "اودی دیکل" دو پژوهشگر صهیونیست را منتشر کرده که درآن آمده است: تل آویو ترجیح می دهد که جنوب سوریه تحت سلطه گروه های مسلح باشد و این مساله به ثبات منطقه در صورت تقویت هماهنگی با عربستان و ترکیه کمک می کند.

روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" در این باره از دستیابی تل آویو به توافق های مستقیم و غیرمستقیم با گروه های مسلح در سوریه از جمله جبهه النصره خبر داد که بر اساس آن حمله به اسراییلی ها در مرزها منع شده است.

 "اریی الداد" عضو سابق کنست (پارلمان) اسراییل گفته است که با وجود اقدامات فجیع النصره و داعش، برخی از اسراییلی ها ملزم به قدردانی از جبهه النصره و داعش و دیگر گروه هایی هستند که درعراق و سوریه می جنگند زیرا آن ها ارتش سوریه را تضعیف می کنند.

سخنان الداد، با توضیحات و اظهارنظر های دیگر مسوولان صهیونیست در حمایت از گروه های مسلح در سوریه تضادی ندارد.

وی همچنین گفت که به نبرد داعش و جبهه النصره با ارتش سوریه به عنوان مساله ای مثبت نگاه می کند و "همواره باید این سوال را مطرح کرد که آیا می خواهیم که ناآرامی در سوریه باقی بماند یا نظام بشار - اسد تحت حمایت ایران - پایدار باشد، و به نظر من که بهتر است که بشار اسد کنار برود".

دراین حال، جبهه النصره نیز آشکارا به تعامل و همکاری با دشمن صهیونیست اقرار کرده است.

" بنيامين نتانياهو" نخست وزیر رژیم اسراییل، نیز گفته خود را مبنی براینکه " خطر جمهوری اسلامی ایران چندین برابر خطری است که ممکن است از ناحیه داعش متوجه تل آویو باشد" ، تکرار کرد.

بنابر این از نظر صهیونیست ها، ایران "خطری مهم تر" از داعش به شمار می رود. جبهه النصره که در جولان از دشمن صهیونیست حمایت کرده و با آن خدمات جنگی و لجستیکی مبادله می کند، از این رژیم حمایت می کند.

پربیننده ترین خبرها