محکومیت از سرگیری کمک نظامی امریکا به بحرین

محکومیت از سرگیری کمک نظامی امریکا به بحرین
جمعه 12 تير 1394 - 12:17

العالم- مرکز بین المللی دفاع از حقوق بشر و آزادی ها، اقدام آمریکا در لغو ممنوعیت کمک های تسلیحاتی به بحرین را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز بین المللی دفاع از حقوق بشر و آزادی ها "آدم"، تاکید کرد که این اقدام آمریکا در حالی صورت می گیرد که رژیم آل خلیفه همچنان خواسته های مردم را برای تعیین حق سرنوشت و آزادی خود نادیده گرفته و نقض می کند.

شبکه النبأ به نقل از مرکز بین المللی دفاع از حقوق بشر و آزادی ها "آدم" گزارش کر: دولت آمریکا دریافته که منامه پیشینه درخشانی ندارد و به گواهی سازمان های بین المللی و محلی سرشار از نقض های فاحش و مستند است.

این مرکز وضعیت حقوق بشر در بحرین را به علت عدم برداشتن گامهای جدی در این زمینه از سوی آل خلیفه، نگران کننده دانست و از آمریکا و جوامع بین المللی خواست در مواضع خود نسبت به رژیم منامه بازنگری کنند.

ساره مارگون مدیر نمایندگی سازمان دیده بان حقوق بشر در واشنگتن، تصمیم امریکا درباره کمک نظامی به بحرین را مورد انتقاد قرار داده و گفت بحرین هیچگونه اصلاحاتی در زمینه حقوق بشر اجرا نکرده و زندان های این کشور پر از زندانیان سیاسی از جمله شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق است.

ایالات متحده کمک رسانی نظامی خود به بحرین را که چهار سال قبل به خاطر نقض حقوق بشر در این کشور قطع شده بود، از سر می گیرد.

کاخ سفید روز دوشنبه از تصمیم خود برای از سرگیری کمک های نظامی و امنیتی به بحرین خبر داد. کمک های آمریکا به دولت منامه از سال ۲۰۱۱ به واسطه سرکوب مردم از سوی رژیم آل خلیفه به حال تعلیق درآمده بود.

اگرچه اطلاع دقیقی از نوع ادوات نظامی که قرار است به بحرین ارسال شود در دست نیست، اقدام جدید واشنگتن می تواند به منزله تامین موشک های ضد تانک، خودرو زرهی هاموی، مهمات و تسلیحات کوچک باشد.

در جنبش های مردمی سال ۲۰۱۱ بحرین دستکم ۸۹ نفر از شیعیان به دست حکومت آل خلیفه به شهادت رسیدند و صدها نفر دیگر نیز به دلایل امنیتی زندانی و محاکمه شدند.

بحرین مقر ناوگان دریایی پنجم ایالات متحده آمریکا است که از آن به عنوان باند پرواز هواپیماهای جنگنده استفاده می شود. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها