گزارش العالم از حال وهوای ماه رمضان در حلب

جمعه 12 تير 1394 - 22:09

حلب (العالم) – اهالی شهر "حلب" سوریه ماه رمضان را با فضایی متفاوت با سال های گذشته می گذرانند چون صدای توپ افطار به صدای گلوله های جنگ تبدیل شده است.

خبرنگار شبکه خبری العالم در گزارش خود از شهر حلب سوریه افزود: توان خرید مردم به خاطر اوضاع اقتصادی بسیار کاهش یافته و شماری از غذاهایی که جزو سفره رمضانی این شهر بود، حذف شده است.   

این چهارمین رمضانی است که متفاوت برگزار می شود و مردم آن به خاطر گلوله و افزایش شدت درگیری که صدها قربانی داشته است، غمگینند.

خبرنگار العالم با مردم این شهر در فضای جنگی آن گفت و گو کرد. یک زن ساکن حلب گفت: رمضان برای ما مانند گذشته نیست، قبلا الفت و محبت بود و همه به هم توجه داشتند اما اکنون هر کسی یک گوشه ای است و از هم دور شده ایم، کسی از نزدیکان را نمی بینیم، یا مسافرت کرده یا به خاطر اوضاع از کشور رفته است.

یک زن دیگر گفت: رمضان امسال مانند اول نیست، محال است که مانند گذشته باشد، قبلا دلهره نداشتیم، اما الان زیر گلوله باران هستیم، مشکلات زیاد است، همه چیز تاسف بار می باشد.

جنگ برخی از عادت های مردم حلب در ماه رمضان مانند "حکواتی" (داستان سرا)، "مسحراتی" (شخصی که با صدای طبل و خواندن شعر مردم را برای سحری بیدار می کند) را تحت الشعاع قرار داده و باعث شده این ماه که پیشتر برای مردم شهر نوعی جشن بود که مراسمی همراه با اندوه تبدیل شود.

یک شهروند حلبی گفت: مردم فقط جهت تامین غذا و نوشیدنی می دوند ، فضای شاد رمضان به خاطر مسائل مختلف مانند فشار روانی دیگر وجود ندارد، با یک گلوله زندگی به جهنم و مناظری تبدیل می شود که دل را می سوازند، شادی به غم تبدیل و تمام آثار این ماه ناپدید شده است.   

گرچه فضای رمضان با سالهای قبل فرق دارد اما مردم سوریه در این ماه دعا می کنند امنیت و آرامش دوباره به کشورشان بازگردد.

گروههای مسلح از ارتکاب هیچ جنایتی ابا ندارند و مناطق مسکونی حلب را با خمپاره و گلوله های سنگین هدف قرار می دهد که این امر باعث کشته و زخمی شدن غیرنظامیان می شود.

07.03          FA
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها