فقط در بحرین؛ تخریب مساجد و دعوت به نماز جماعت یکپارچه

فقط در بحرین؛ تخریب مساجد و دعوت به نماز جماعت یکپارچه
شنبه 13 تير 1394 - 13:55

رییس مرکز حقوق بشر بحرین، اقدام نظام حاکم در تخریب مساجد شیعیان و سپس دعوت از آنان برای شرکت در نماز جماعت یکپارچه با سنی ها را به مثابه "گوسفند پنداری" مردم دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "یوسف المحافظه" روز جمعه در پیامی بر روی صفحۀ تویتر خود، با انتقاد از طرح وزیرخارجه بحرین برای برگزاری نماز جماعت یکپارچه میان شیعه و سنی در این کشور، تاکید کرد: خالد بن احمد آل خلیفه، یکی از اعضای خاندان نظام حاکمی است که 38 مسجد شیعیان را منهدم کرد و قرآن های این مساجد را آتش زد.

وی افزود: من از وحدت میان شیعه و سنی استقبال می کنم، اما از گمراه سازی مردم و گوسفند پنداری آنان نمی گذرم.

رییس مرکز حقوق بشر بحرین تصریح کرد: کسانی که مساجد را منهدم کردند، سنی ها نبودند؛ بلکه دولت و به طور مشخص مزدوران رژیم آل خلیفه این کار را انجام دادند.

وی تنها راه پذیرش دعوت به آشتی ملی و گفت وگوی جدی در بحرین را تحقق عدالت انتقالی و بازخواست کسانی دانست که حرمت شکنی کرده اند.

المحافظه افزود: هر کار دیگری جز این، به مثابه گمراه سازی افکار عمومی خواهد بود. ملت بحرین، خواهان حکومتی قانون مدار هستند که در اجرای قانون، همگان را برابر بداند و قانون شکنان را مجازات و آزادی های دینی را تضمین و از آن محافظت کند.

رییس مرکز حقوق بشر بحرین با یادآوری جنگ های طایفه ای در اروپا، خاطر نشان کرد: این جنگ ها، زمانی پایان یافت که قانون بر همگان حاکم شد.

المحافظه سپس تاکید کرد: تندروها، همیشه و در هر مکانی هستند، اما در بحرین مشکل تندروی از دولت و نهادهای دولتی نشأت گرفته است که خود، موظف است قانون را اجرا کند. تاکید می کنم که نهادهای امنیتی و وزارت دادگستری بحرین، منشأ تندروی و صیانت از تندروها در برابر هرگونه بازخواست هستند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها