الزهار: مذاکره تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی ننگ است

الزهار: مذاکره تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی ننگ است
شنبه 13 تير 1394 - 22:19

العالم - محمود الزهار عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) مذاکره محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی را ننگ خواند .

الزهار امروز (شنبه) در گفت وگو با شبکه خبری العالم در آستانه روز جهانی قدس، بر لزوم دفاع از قدس تأکید و اعلام کرد: قدس سرزمینی مقدس است که در مقدس بودن با مکه مکرمه و مدینه منوره برابری می کند.

وی تاکید کرد: عمل نکردن مسلمانان به دستورات دین اسلام باعث به وجود آمدن مشکلات در جهان اسلام شده است. 

وی افزود: حرم ابراهیمی (مسجد حضرت ابراهیم در شهر الخلیل) و مسجد الاقصی مقدس هستند ولی این مقدسات به علت عمل نکردن مسلمانان به دستورات اسلام به سیطره دشمن درآمده است. 

مقام ارشد حماس در بخش دیگری از اظهارات خود با محکوم کردن اقدامات گروه های تکفیری، گفت: تکفیری ها از اسلام به عنوان دستاویزی برای توجیه جرایم و جنایات خود سوء استفاده می کنند و هیچ اهمیتی به اوضاع مسلمانان و فلسطین نمی دهند و فقط به فکر منافع خود و اربابانشان هستند.

الزهار به اولین سالگرد تجاوز 8 ژوئیه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه اشاره کرد و بیان داشت: دشمن صهیونیستی منتظر فرصت مناسب برای تجاوز به غزه بود و با برخی از طرف های منطقه برای نابود کردن جنبش حماس همدستی می کند، جنبشی که سالها از لحاظ مالی و نظامی تحریم بود و مشکل کمبود شدید بودجه داشت و نمی توانست حقوق نیروهای خود را در باریکه غزه پرداخت کند.

وی افزود: مساله دیگر اینکه دستگاه های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری رود اردن با ارتش دشمن صهیونیستی همکاری می کنند و اعضای حماس و جنبش جهاد اسلامی را تحت نظر و کنترل دارند.

عضو ارشد حماس اعلام کرد: دشمن صهیونیستی پس از تجاوز 51 روزۀ تابستان گذشته خود به باریکه غزه فهمید که نمی تواند جنبش حماس را ریشه کن و نابود کند و باید با این جنبش به عنوان واقعیتی انکار ناپذیر کنار بیاید.

وی بیان کرد:  حماس همچنان پا بر جاست و با وجود تجاوز مکرر دشمن اشغالگر صهیونیستی تسلیم نشده و هم اکنون شروع به بازیابی و بازسازی قدرت خود کرده است.

عضو ارشد حماس همچنین با اشاره به وضعیت فعلی رژیم صهیونیستی گفت: رژیم اسرائیل با بحران های واقعی مواجه است .

وی افزود: مصر اخیرا اقدام به بازکردن گذرگاه رفح کرده است که این امر اوضاع باریکه غزه را در آینده بهتر خواهد کرد.

الزهار درباره مذاکرات سازش نیز گفت: به نفع ملت فلسطین است که مذاکرات سازش متوقف شود زیرا این مذاکرات تاکنون برای آنها هیچ سود و منفعتی نداشته است.

وی افزود: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان نباید خود را نماینده ملت فلسطین جلوه بدهد زیرا در انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان در سال 2005 فقط 26 درصد آراء را به دست آورد لذا ریاستش بر تشکیلات خودگردان غیرقانونی است و حزبش (جنبش فتح) نیز در انتخابات مجلس قانونگذاری در سال 2006 شکست خورد و در انتخابات شهرداری های کرانه باختری رود اردن که حماس در آن مشارکت نکرد ، پیروز نشد.

الزهار درباره وضعیت اسرای فلسطینی نیز گفت: حماس برای آزادی اسرای فلسطینی از زندان های دشمن صهیونیستی با این دشمن به صورت غیرمستقیم مذاکره کرد؛ آیا حماس با آزاد کردن اسرای فلسطینی باعث سرافکندگی ملت فلسطین شد یا برای آنها سرافرازی و سربلندی به ارمغان آورد؟

وی تاکید کرد :  محمود عباس با دشمن صهیونیستی به صورت مستقیم و غیرمستقیم مذاکره می کند و فقط برای ملت فلسطین بدبختی به بار آورده است و در این مذاکرات اراضی اشغالی 1948 را به دشمن صهیونیستی واگذار کرد و هم اکنون درپی واگذاری کرانه باختری رود اردن به دشمن اشغالگر است

وی گفت : تاکنون 60 درصد از مساحت کرانه باختری به اشغال دشمن صهیونیستی درآمده و دشمن در اراضی فلسطینی ها به شهرک سازی می پردازد؛ آیا همه این امتیازهائی که محمود عباس به اسرائیل داده است، ننگ، خفت و ذلت نیست. 

پربیننده ترین خبرها