روزنامه‌نگار سعودی: به جای ایران هراسی، جوانان را دریابید !

روزنامه‌نگار سعودی: به جای ایران هراسی، جوانان را دریابید !
يکشنبه 14 تير 1394 - 12:18

روزنامه نگار و نویسنده عربستانی با اشاره به تلاش برخی مبلغان در این کشور برای متهم کردن ایران به دست داشتن در بحرانها و "ایران هراسی"، تأکید کرد که به جای این کار باید اوضاع جوانان عربستانی که به سادگی افکار افراطی و تروریستی را می پذیرند، بررسی شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد الحمزه" در مطلبی تحت عنوان "ایران هراسی" در روزنامه "مکه" با بیان اینکه "ترس منشأ اصلی خرافات است"، تأکید کرد: قدرتهای استبدادی سعی می‌کنند در دل ملتهای ضعیف ترس ایجاد کنند، زیرا این‌کار سیطره بر آنان را تسهیل می بخشد.
وی با اشاره به تلاش برخی مبلغان جهت ترویج ایران هراسی با اهداف سیاسی و متهم کردن ادعای دست داشتن ایران در بحرانهای منطقه تأکید کرد: برخی مبلغان و اندیشمندان و نویسندگان نیز با این تبلیغات همسو شدند، به این گمان که چنین کاری تفکرات افراطی را از اتهام تروریسم پاک می گرداند، و کسانی که مردم را برای اقدامات تروریستی تحریک می‌کنند، تبرئه می‌کند.
این نویسنده و روزنامه نگار سعودی خاطرنشان کرد: این افراد به جای مشغول کردن خود به اثبات ارتباط ایران با انفجارها؛ باید به بررسی اوضاع جوانان ما می‌پرداختند، که به سادگی از هر منبعی - چه در داخل و یا خارج - قابلیت دریافت افکار افراطی و تروریستی را دارند. 
وی افزود: ایجاد طرح های ملی فرهنگی، پرورشی و شرعی و آغاز آنها، بر ادامه فریاد زدنها و متهم کردن دیگران اولویت دارد.

پربیننده ترین خبرها