چرا پاکسازی زبدانی مهم است؟

چرا پاکسازی زبدانی مهم است؟
يکشنبه 14 تير 1394 - 21:43

شهر زبدانی در غرب پایتخت سوریه و در مسیر جاده دمشق-بیروت، برای سوریه و لبنان اهمیت راهبردی دارد و ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت، برای آزادسازی آن از اشغال تروریست‌ها، تلاش بسیار کرده‌اند.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شهر زبدانی در استان ریف دمشق سوریه واقع است و نیروهای ارتش سوریه و مقاومت تلاش می کنند که این شهر مرزی و حومه آن را به طور کامل از وجود گروه های تروریستی پاکسازی کنند، زیرا این شهر محل قاچاق اسلحه و انتقال تروریست ها از لبنان به ریف دمشق است و ارتش و مقاومت در چند ماه گذشته به خوبی در مناطق مرزی پیشروی کرده اند.

برخی از دلایل اهمیت شهر زبدانی از این قرار است:

- زبدانی فقط 45 کیلومتر از دمشق پایتخت سوریه و تنها 8 کیلومتر از مرزهای این کشور با لبنان فاصله دارد.

- این شهر بر مسیر بیروت – دمشق مُشرف است. نیروهائی که در زبدانی مستقر باشند، میتوانند مسیر بیروت به دمشق را زیر نظر بگیرند و تحت کنترل خود در آورند.

- این شهر در میان دمشق، حمص و سواحل شمالی لبنان واقع است.

- نیروهای ارتش سوریه و مقاومت با به دست گرفتن کنترل کامل زبدانی، می توانند مسیرهای پشتیبانی از گروه های تروریستی را مسدود کنند و امنیت مرزهای لبنان و سوریه را کاملاً تأمین نمایند و به حملات مکرر تروریست ها به روستاهای مرزی پایان دهند و با بستن یکی از مهمترین مسیرهای پشتیبانی گروه های تروریستی که از خاک لبنان آغاز می شود، خطرات و تهدیدات را از دمشق دفع کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها