"شورای درنه" لیبی شش سرکرده داعش را اعدام کرد

چهارشنبه 17 تير 1394 - 10:48

العالم - گروه موسوم به "شورای مجاهدین" در شهر "درنه" لیبی وابسته به شبکه تروریستی القاعده از اعدام شش سرکرده لیبیایی گروه تروریستی داعش و دو عنصر خارجی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شورای مجاهدین درنه با انتشار بیانیه ای در شبکه اجتماعی توییتر خبر اجرای حکم اعدام شش سرکرده گروه داعش را اعلام اما به نحوه اجرای این حکم اشاره ای نکرد.

شورای مجاهدین درنه با ارائه اسامی اعدام شدگان افزود: آنها از سرکردگان داعش بودند که به ارتکاب جنایت هایی از جمله قتل، بمب گذاری خودروها به هدف منفجر کردن آن و ربودن افراد متهم شدند.

این شورا دو خارجی را نیز بدون اشاره به نام آنها اعدام کرد.

در پی ترور رئیس شورای درنه، درگیری های شدیدی میان نیروهای گروه موسوم به شورای مجاهدین درن وابسته به القاعده و گروه تروریستی داعش در آغاز ماه ژوئن گذشته روی داد که صدها تن از دو طرف کشته شدند و شورای درنه موفق شد با تسلط بر قسمت وسیعی از شهر درنه عناصر داعش را ازآن بیرون کند.

گروه شورای مجاهدین درنه به دنبال کشته شدن یکی از فرماندهانش در هفته گذشته، با داعش درگیر شد و نام آن را "جنگ مقدس" گذاشت.

دو دولت و دو نیروی نظامی رقیب که هریک پارلمان خود را دارند، طی ماه های گذشته در لیبی روی کار آمده اند و در این شرایط، گروه های شبه نظامی مختلف از خلاء قدرت ایجاد شده برای کسب نفوذ خود بهره برداری کرده اند.

داعش نیز طی ماه های اخیر توانسته است جای پایی برای خود در این کشور شمال آفریقا پیدا کند.

ساکنان محلی می گویند که شورای مجاهدین درنه با همراهی نیروهای مسلح محلی توانسته است داعش را از بخش های زیادی از درنه بیرون براند و شمار زیادی از عناصر آن را بکشد.

درنه شهری است که پیش از سقوط حکومت معمر قذافی در سال 2011، در مقابل دیکتاتوری وی مقاومت کرد. این شهر همچنین نخستین شهر لیبی بود که داعش توانست پایگاهی در آن برای خود ایجاد کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها