نگرانی صهیونیستها از تسلط داعش بر سینا

نگرانی صهیونیستها از تسلط  داعش بر سینا
چهارشنبه 17 تير 1394 - 13:00

العالم - رژیم صهیونیستی از گسترش دامنه تسلط داعش بر بخش هایی از صحرای سینا و ایجاد زمینه های تشکیل حکومت توسط داعش در این منطقه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، "اوهاد حمو" تحلیلگر مسائل عربی شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره تصریح کرد: رئیس جمهوری مصر اعلام کرد کشورش در وضعیت جنگ قرار گرفته و اطراف مختلف خواستار تشدید مبارزه با قاچاق اسلحه از لیبی و سودان به مصر شدند. برخی جهات نیز خواستار توسعه منطقه جدا کننده سینا و نوار غزه شدند.آنچه در سینا رخ می دهد تنها حملات تروریستی نیست بلکه ویژگیهای آن رویدادهای عراق و سوریه را در ذهن تداعی می کند.

داعش سعی می کند بر مناطقی از "شیخ زوید" تسلط یابد و در آنجا حکومت تشکیل دهد.حملات اخير بيانگر اقتدار بالقوه داعش در سینا است.

این گروه علاوه بر در اختیار داشتن سلاحهای ضد هوایی و موشکهای ضد زرهی و استیلا یافتن آن بر ذخایر اسلحه ارتش مصر در 15 نقطه حضور متمرکز دارد.

درهمین حال عناصر داعش در سینا غیر نظامیان را که از همکاری و تعامل با آنها سرباز زدند اعدام کردند.

"رونی دانیئل" تحلیلگر مسائل نظامی شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: اسرائیل از نبرد مصر علیه این گروهها حمایت می کند.از آنجا که حضور نظامیان مصر در سینا بر اساس توافق نامه صلح با اسرائیل محدود است، اسرائیل به مصر اجازه می دهد برای مبارزه با تروریستها نیروی نظامی به منطقه سینا اعزام کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها