24 متهم پرونده اسپایکر به اعدام محکوم شدند

24 متهم پرونده اسپایکر به اعدام محکوم شدند
چهارشنبه 17 تير 1394 - 18:33

دادگاه کیفری مرکزی عراق، 24 تن از متهمان جنایت کشتار نیروهای این کشور در پایگاه هوایی اسپایکر را به اعدام محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دادگاه کیفری مرکزی عراق روز چهارشنبه همچنین چهار تن از متهمان را از اتهامات وارده تبرئه کرد.
به نوشته پایگاه عراقی سومریه نیوز، رئیس دادگاه در جلسه محاکمه متهمان اعلام کرد: دادگاه از 28 متهم پرونده اسپایکر، 24 نفر را به اعدام محکوم و حکم آزادی چهار متهم دیگر را صادر کرد.
رئیس دادگاه افزود: صدور حکم پس از استماع اظهارات متهمان و قرائت اظهارات مکتوبشان که توسط قضات و افسران بازجویی ارسال شده بود انجام گرفت و اظهارات مکتوب مذکور توسط قضات و افسران تحقیق مهر و امضا شده و متهمان نیز تأیید صحت آن، اقدام به زدن اثر انگشت بر روی آن نموده اند.
دادستان عراق امروز چهارشنبه هشتم ژوئیه خواستار اعدام 24 تن از متهمان جنایت اسپایکر و آزادی چهار متهم دیگر این پرونده شده بود.
کشتار جمعی در پایگاه هوایی اسپایکر، به‌ دست عناصر داعش در پایگاه هوایی اسپایکر در تکریت عراق در فاصله میان یازدهم تا پانزدهم ژوئن 2014 میلادی به‌ وقوع پیوست. در زمان یورش، در حدود 4000 دانشجوی نظامی غیرمسلح بودند. در این میان، 1700 دانشجوی شیعه غیرمسلح این پایگاه هوایی به‌طور جمعی قتل‌عام شدند. به گفته مقامات عراقی، در این اقدام عده‌ای از افسران نظامی با داعش همدست بوده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها