اسناد فاش کرد: اسرائیل با داعش در ارتباط است

اسناد فاش کرد: اسرائیل با داعش در ارتباط است
پنج‌شنبه 18 تير 1394 - 12:25

العالم - انتشار اسناد تازه، از همکاری رژیم صهیونیستی با مخالفان دولت سوریه و ارتباط این رژیم با یکی از سرکردگان گروه تروریستی داعش و جبهه النصره پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه الاخبار، هکرها، موفق شدند به رایانه های شماری از کارمندان امنیتی (اسرائیل) دست یابند که یکی از این کارمندان، در دفتری مشغول به کار است که با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر (رژیم صهیونیستی) در ارتباط است؛ این شخص، "منذر الصفدی" است که به نام مندی الصفدی معروف است و به عنوان یکی از شاخص ترین فعالان در زمینه سوریه به شمار می رود.

بر پایه این گزارش، عملیات هک کردنِ رایانۀ الصفدی و گوشی تلفن همراهش و شنودِ چند ماهۀ آن، به افشای نام شخصیت هایی لبنانی و سوری منجر شد که در زمینه موضوع سوریه، با دشمن صهیونیست، همکاری می کنند.

هکرها، همچنین موفق شدند که فایل ها و گفت وگوهای این شخص را کپی کنند و به شماره تلفن ها، آدرس ها و اسناد محرمانه ای درباره هماهنگی میان شخصیت های سوری مخالف دولت سوریه وهمچنین شماری از شخصیت های لبنانی دست یابند که برای مبادله اطلاعات درباره پایگاه ها و داده هایی درباره شخصیت هایی از حزب الله، با اسرائیلی ها همکاری می کنند.

این اسناد ثابت کردند که که مندی، تلاش داشت شماری مزدور لبنانی و سوری را به خدمت بگیرد و برای فرستادن سلاح برای گروه های مخالف دولت سوریه، هماهنگی انجام دهد؛ وی گاهی نیز در محموله های سلاحی که برای گروه های مسلح می فرستاد، تراشه هایی مکان نما کار می گذاشت تا نیروهای ائتلاف بین المللی بتوانند آن ها را هدف قرار دهند؛ این اسناد همچنین روابط یکی از سرکردگان داعش را با رژیم صهیونیستی افشا کرد.

به نوشتۀ روزنامه الاخبار لبنان، این سند، بخشی از نقش رژیم صهیونیستی را افشا می کند؛ مندی، از سوی طرف های امنیتی (اسرائیلی) مأمور پیگیری گروه های مخالف مسلح در سوریه شد، که این مساله به ارتباطات گسترده این شخص با سازمان اطلاعات ترکیه و طیف های مختلف گروه های مخالف دولت سوریه منجر شد.

وی با جبهه النصره و داعش نیز ارتباط دارد و روابطی دوستانه با یکی از شخصیت های سیاسی لبنانی و شخصیت های لبنانیِ ساکنِ خارج از کشور دارد و برای آن ها فعالیت امنیتی می کند.

در یکی از پیام ها، از قراردادی تسلیحاتی سخن به میان آمده که رژیم صهیونیستی سعی داشت آن را در پراگ، پایتخت چک، برای گروه موسوم به الجبهه الاسلامیه و همچنین گروه های جند الشام و جبهه النصره امضا کند؛ اما گروه های مسلح، به ویژه جبهه النصره، کامل کردن این قرارداد در خارج از اراضی سوریه را نپذیرفتند و از رژیم صهیونیستی خواستند این قرارداد را از طریق شوراهای نظامی ببندد تا آن ها بتوانند کنترل قیمت را در دست داشته باشند.

در این پیام، مشخص شده که میان یک طرف (اسرائیلی) و یک طرف از مخالفان سوری، برای کامل کردن این قرارداد از طریق اراضی اردنی – سوری توافق شده است؛ هرچند مندی، اصرار داشت که درباره جزییات، در شهر پراگ مذاکره شود، زیرا آن جا، مقر یکی از شرکت های اوست که اکثر قراردادها در آن بسته می شود.

در این میان، فایل های مندی، فاش کرده که حمایت مالی اصلی از گروه های مسلح سوریه، از طریق قطر و حامیان مالی سعودی صورت می گیرد؛ رابط جبهه النصره و قطر در همه مسائل مالی نیز شخصی سوری است که محمد الخطیب نام دارد و به نام مستعار کلینتون معروف است که این شخص روابط نزدیکی با مندی دارد.

دیتای وایبر همچنین مشخص کرده که شخصی سوری به نام اسامه الحر، قراردادهای تسلیحاتی با رژیم صهیونیستی را در شمال سوریه هماهنگ می کند؛ البته در زمینه قراردادها، زنی به نام "ام عباد" نیز فعال است.

بررسی رایانۀ مندی همچنین فاش کرده که وی پیگیر فعالیت های تیپ فرقان وابسته به تشکل موسوم به ارتش آزاد بود؛ به گفته مندی، این گروه، عهده دار تسلط بر گذرگاه های مخفی در نزدیکی قلعه جندل در کوهپایه جبل الشیخ است و این کار را برای (اسرائیل) انجام می دهد.

در یکی دیگر از پیام ها، یکی از مزدوران مندی در گروه های مسلح، از هدف قرار گرفتن قرارگاه های گروه مسلح "تیپ المعتز بالله" توسط هواپیماهای ائتلاف بین المللی خبر داد. این گروه، پس از دریافت محمولۀ سلاحی که به آن تراشۀ مکان نما الصاق شده بود، شناسایی شد.

در دیتای این رایانه همچنین گفت وگوهایی درباره هماهنگی میان طرف های سعودی و همچنین طرف های اردنی برای عقد قراردادهای تسلیحاتی در سوریه به چشم می خورد. در این مجال، از وجود دو فرستاده اسرائیلی به شهر درعا و داخل اراضی اردنی برای فعالیت در این زمینه، سخن به میان آمده است. علاوه بر آن، درخواست موشک های "تاو" و "استینگر"، ضد هوایی، ضد تانک، دوربین های دید در شب و دوربین های حرارتی نیز در این گفت وگوها ثبت شده است که مندی قول تامین این اقلام را از (اسرائیل) داده است. در این اسناد همچنین پیش نویسی یافت شد که مربوط به "ایجاد ارتشی برای براندازی نظام سوریه" است.

26

پربیننده ترین خبرها