پارلمان اروپا خواهان آزادی سلمان و رجب شد

پارلمان اروپا خواهان آزادی سلمان و رجب شد
جمعه 19 تير 1394 - 11:11

العالم - پارلمان اروپا خواستار آزادی شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین و نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر این کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت مراه البحرین، پارلمان اروپا با صدور قطعنامه ای فوری خواستار آزادی شیخ علی سلمان و نبیل رجب و سیزده رهبر مخالف در بحرین شد.

پارلمان اروپا همچنین خواهان سلب اتهام ها و آزادی فوری و بی قید و شرط همه مدافعان حقوق بشر و فعالان سیاسی و آزادی دیگرانی شد که بازداشت شده و به آنها اتهام های ناروایی زده شده است که در حیطه حق آزادی بیان، تجمع مسالمت آمیز و تشکیل جمعیت های می گنجد.

این قطعنامه همچنین خواهان پایان نقض جقوق بشر و احترام به حقوق بشر و آزادی های اساسی همسو با قانون بین المللی حقوق بشر و تعهدات بحرین شد.

پارلمان اروپا همچنین بر لزوم پایبندی مسئولان بحرینی به اجرای توصیه های کمیته مستقل حقیقت یاب بحرین و مصوبات نشست دوره ای فراگیر (حقوق بشر) سازمان ملل (UPR) و همچنین توصیه های مطرح شده از طریق سازوکارهای دیگر سازمان ملل تاکید کرد.این پارلمان همچنین نگرانی شدید خود را از قوانین مبارزه با تروریسم در بحرین (به خاطر سوء استفاده از آن علیه فعالان مدنی) و نقض حقوق بشر از جمله لغو تابعیت شهروندان بحرینی ابراز داشت.

پارلمان اروپا در این چارچوب تداوم استفاده از شکنجه و سایر شیوه های برخورد اهانت آمیز با بازداشت شدگان را محکوم کرد و از بحرین خواست تا به گزارشگران ویژه سازمان ملل اجازه ورود به این کشور را بدهد و برای آنها دعوتنامه دائمی صادر و همه تدابیر لازم برای یک نظام قضایی سالم و عادلانه اتخاذ کند.

پارلمان اروپا از مسئولان بحرینی تلاش برای ایجاد وافق ملی را از طریق گفت وگو و برقراری آشتی ملی دائمی خواستار شد که به راهکارهای سیاسی پایدار منتهی شود.

این پارلمان خاطرنشان کرد: گفت وگو بین اتحادیه اروپا و بحرین درباره حقوق بشر نمی تواند جای گفت وگوی فراگیر بین دولت و مخالفان در بحرین را بگیرد.

شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ازهفتم دیماه 1393 ( 28 دسامبر 2014) در زندان آل خلیفه به سر می برد.

دادگاه بحرین بیست و ششم خرداد ماه امسال این رهبر شیعیان بحرین را به اتهام همکاری با دولت های خارجی و ایجاد آشوب به 4 سال حبس محکوم کرد.

"نبیل رجب" رییس مرکز حقوق بشر بحرین ازسیزدهم فروردین ماه 1394 (2 آوریل 2015) به اتهام توهین به نظام بحرین بازداشت شده است.

رجب به علت فاش کردن برخورد غیرانسانی و غیرقانونی عوامل آل خلیفه با زندانیان زندان سیاسی "جو" و مخالفتش با مشارکت بحرین درائتلاف تجاوز عربستان به یمن محاکمه و زندانی شد.

پربیننده ترین خبرها