استقبال کمیته اعلای انقلابی یمن از آتش بس

استقبال کمیته اعلای انقلابی یمن از آتش بس
جمعه 19 تير 1394 - 13:43

العالم - کمیته اعلای انقلابی یمن از آتش بس اعلام شده توسط سازمان ملل متحد در این کشور ، استقبال کرد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، " محمد علی الحوثی " رئیس این کمیته اعلام کرد : ما امیدواریم که آتش بس زمینه پایان تجاوز عربستان به یمن و نقض قوانین بین المللی را فراهم کند. 

الحوثی با درخواست از جامعه جهانی برای متوقف کردن فوری تجاوزو محاصره یمن گفت: همزمان با آغاز آتش بس باید محاصره شدید زمینی ، دریائی و هوائی پایان یابد.

سازمان ملل در حالی از آغاز قریب الوقوع آتش بس در یمن خبر می دهد که هیچ ضمانتی برای پایبندی عربستان به آن نیست.

استفان دو گاریک سخنگوی سازمان ملل دیروز پنجشنبه اعلام کرد که آتش بس غیر مشروط در یمن از ساعت 59 : 23 امروز جمعه (10 ژوئیه) تا آخر ماه رمضان(17 ژوئیه) برای رساندن کمک های بشردوستانه به دست مردم این کشور آغاز خواهد شد.

دو گاریک با بیان اینکه سازمان ملل از همه طرف های درگیر می خواهد به آتش بس پایبند باشند ، گفت : بان کی مون دبیر کل سازمان ملل از جنبش انصار الله و متحدانش تضمین هائی برای پایبندی به آتش بس دریافت کرده است.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان و همراهی آمریکا و رژیم صهیونیستی از ششم فروردین ماه امسال تهاجم هوایی گسترده ای علیه مردم یمن آغاز کرده و این کشور را از هوا، زمین و دریا به محاصره درآورده اند.

در بمباران های گسترده یمن موجب تاکنون هزاران نفر شهید و مجروح شده اند و خسارت های گسترده ای به تاسیسات عمومی و زیربنایی ،منازل مردم ، بیمارستانها و آثارمذهبی و تاریخی وارد شده است.

پربیننده ترین خبرها